خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده برنامه ستاره ساز مطرح کرد؛

ستاره‌ساز اورجینال نیست که برخی ادعای ثبت آن را دارند/ همه فکر می‌کنند مسی و رونالدو هستند/ ثبت‌نام ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در فصل دوم برنامه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۱۱۳

جواد فرحانی درباره ادعای افرادی که می‌گویند طرح برنامه ستاره‌ساز را قبل از پخش از شبکه سه ثبت کرده‌اند، گفت: ستاره‌ساز برنامه اورجینالی نبوده که افراد ادعای ثبت کردن آن را دارند. این برنامه نمونه خارجی دارد و نمی‌توان با ثبت برنامه‌ای که در جای دیگری دیدیم، مالکیت آن را صاحب شد.

جواد فرحانی(تهیه‌کننده برنامه ستاره‌ساز)  درباره صحبت‌های افرادی که نسبت به فرایند انتخاب شرکت‌کنندگان در این برنامه معترض هستند، به خبرنگار ایلنا گفت: من فوتبالی نیستم ولی اگر قرار باشد بازیگری را برای پروژه‌ای انتخاب کنم، با توجه به اینکه این کار حرفه من است، در ۵ دقیقه می‌فهمم که فرد استعداد بازیگری دارد یا خیر. علاوه بر این وقتی اکنون شرکت‌کنندگانی که به این برنامه راه پیدا کرده‌اید را می‌بینید، متوجه خوب بودن آنها می‌شوید. یعنی اینکه مربی‌های برنامه، آدم‌های ضعیفی را انتخاب نکرده‌اند که بگوییم، انتخاب آنها اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه برای شرکت در فصل دوم این برنامه تاکنون بالای ۲۰۰ هزار نفر اقدام به ثبت‌نام در سامانه کرده‌اند، اظهار داشت: از بین این افراد ۱۰۰ هزار نفر فرایند ثبت‌نام خود را کامل کرده و حتی ویدیو‌هایی از خود فرستاده‌اند. چندین برابر شدن درخواست‌ها برای شرکت در این برنامه اتفاق بزرگی بوده و ما را هم با چالش مواجه کرده است.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که با توجه به میزان بالای ویدیوهای ارسالی، آیا همه آنها دیده می‌شوند، بیان کرد: قطعا بخشی از ویدیوها را می‌بینیم اما با توجه به تعداد بالای ویدیوها به دنبال راهکاری برای این موضوع هستیم. به عنوان مثال حداقل باید تعداد تیمی که قرار است برای دیدن این بچه‌ها بروند را زیادتر کنیم.

وی افزود: وظیفه ما برنامه‌سازی بوده و تا جایی که توانستیم عدالت اجتماعی را برقرار کردیم. به نوعی شرایطی را فراهم کردیم که از تمام روستاها و نقاط دورافتاده کشور هم بتوانند به این برنامه بیایند و دیده شوند، اما متاسفانه خیلی اوقات اعتراض‌هایی هم به وجود می‌آید. چراکه همه خود را بهترین معرفی کرده و فکر می‌کنند مسی و رونالدو هستند. این وضعیت حتی در رده بزرگسال نیز مشهود بوده و بازیکنان وقتی به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند، نسبت به این موضوع اعتراض می‌کنند.

فرحانی ادامه داد: متاسفانه قسمت‌هایی از برنامه که در عید پخش شد، آنچنان که باید دیده نشد. ولی ما در آن قسمت‌ها تمام روند انتخاب شرکت‌کنندگان را نشان دادیم و حتی شهرستان‌هایی که رفته بودیم و نوع تست‌هایی که از شرکت‌کنندگان گرفته شد و نحوه انتخاب آنها به طور واضح نشان دادیم تا هیچ شائبه‌ای به این برنامه نچسبد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به ادعاهای افرادی که می‌گویند، طرح این برنامه را قبل از ستاره‌ساز ثبت کرده‌اند، توضیح داد: برای این موضوع تا به حال به چندین جا رفته‌ایم، ولی باید بگویم که فوتبال برای کسی نیست که بتوان آن را ثبت کرد. اکنون همه مدعی شده‌اند که قبل از ما طرح این برنامه را داشته‌اند. جالب است بدانید که این برنامه، نمونه خارجی دارد و اصلا برنامه اورجینالی نیست که کسی ادعای ثبت آن را داشته باشد. این ادعاها عین این است که بگوییم تلنت عصر جدید را قبل از ساخت آن در شبکه سه ثبت کرده‌ایم. چراکه عصر جدید هم برای کسی نبوده و نمونه‌های مختلفی از آن در جهان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اگر شما برنامه‌ای را در جایی ببینید و آن را ثبت کنید، مالکیت آن برنامه برای شما نمی‌شود، گفت: من به دوستانی که مدعی هستند که می‌خواستند چنین برنامه‌ای بسازند می‌گویم، این گوی و این میدان، بروند در شبکه دیگری و برنامه خود را تولید کنند. چراکه ما نگفته‌ایم فقط ما باید این کار را انجام دهیم. تلویزیون فقط شبکه سه نبوده و می‌توان صدها برنامه درباره فوتبال ساخت.

فرحانی با بیان اینکه اگر مشکلی پیش نیاید، شهریور یا مهرماه فصل دوم «ستاره ساز» را آغاز می‌کنیم، درباره هزینه‌های فصل اول این برنامه اظهار داشت: فصل اول این کار خیلی سخت بود. خیلی از شرکت‌کنندگان از ابتدای حضور در برنامه همراه خانواده به تهران آمده و خوابگاهی را در اختیارشان قرار دادیم. تمام این موارد برای شرکت‌کنندگان رایگان بوده و شرکت آفتاب هزینه‌ها را پرداخت کرده است.

این تهیه‌کننده ضمن بیان اینکه با تلویزیون در حال مذاکره هستیم تا به نحوی بتوان راهکاری برای تامین این هزینه‌ها پیدا کرد، درباره حضور اسپانسر در فصل دوم این برنامه اظهار داشت: اکنون شرایط مالی، بسیار سخت بوده و برای این موضوع در حال مذاکره با شبکه هستیم و باید دید که برای فصل دوم چه اتفاقی می‌افتد.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که حضور بچه‌ها در «ستاره ساز» از همه چیز مهمتر است، درباره حضور امیرعلی دانایی در فصل دوم این برنامه گفت: امیرعلی دانایی از تیم ما جدا نشده و نبود ایشان در قسمت‌هایی از برنامه با نظر کارگردان و گروه برنامه‌ساز بوده است. به این ترتیب باید بگویم که ما اگر بتوانیم در فصل دوم هم با ایشان همکاری کنیم، قطعا این کار را انجام خواهیم داد و در این باره مشکلی وجود ندارد.

فرحانی در پایان درباره پیشنهاداتی که تا به حال از سوی تیم‌های فوتبال به شرکت‌کنندگان ستاره ساز شده، اظهار داشت: تاکنون تیم‌های سایپا، پیکان، استقلال و مواردی دیگر در حال مذاکره با چند نفر از شرکت‌کنندگان برنامه هستند که ما بعد از قطعی شدن این پیشنهادات، از این موضوع فیلمی تهیه کرده و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز