خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی مناطق آزاد تجاری مطرح شد؛

مناطق آزاد، فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۰۱

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و گفت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

به گزارش ایلنا، بهروز عمرانی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) که در منطقه آزاد ماکو سخن می‌گفت، تصریح کرد: گره خودن مناطق آزاد ماکو و ارس از طریق منطقه حفاظت شده مراکان می‌تواند تحولی در گردشگری منطقه ایجاد کند.

 او با اشاره به وجود آثار و بنا‌های تاریخی منحصربفرد در مناطق آزاد ماکو و ارس گفت: منطقه آزاد ارس در خصوص مرمت آثار تاریخی بخصوص کلیسای سنت استپانوس اقدامات پژوهشی خوبی انجام داده است.

 وی با اشاره به ضرورت احیای هنر‌های سنتی و حفظ اصالت صنایع دستی در مناطق آزاد تصریح کرد: راه حفظ بقاء هنر‌های سنتی، کاربردی کردن آنهاست.

 عمرانی مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و اظهار داشت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

 وی تصریح کرد: لازم است در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین مناطق آزاد و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری منعقد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز