خبرگزاری کار ایران

محمد خدادی مطرح کرد:

واردات سالیانه ۸۰ هزار تن کاغذ به کشور با ارز نیمایی/ توزیع ۳ هزار تن کاغذ تا سه‌ هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۱۵

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: قرار شده در سال ۸۰ هزار تن کاغذ با ارز نیمایی وارد کشور شود.

به گزارش ایلنا، محمد خدادی عصر امروز در بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: یکی از موضوعاتی که مطرح شد، نقش و کارکرد رسانه‌ها در فضای جاری و در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی آمریکا علیه ایران بود.همچنین تقدیر و تشکر از رسانه‌ها از مباحث اصلی این جلسه بود. مقرر شد در نشستی با شاخص‌هایی که تعیین می‌شود، از رسانه‌هایی که همکاری مفید داشتند، امیدآفرین هستند و به حل مشکلات و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم کمک کردند و در جریان وقوع سیل امسال پا به پای مسئولان زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر شود.

وی درباره تأمین کاغذ نیز گفت: به‌دلیل محدویت ارز در سال گذشته و تشدید این محدودیت به مدت ۵ ماه کاغذ وارد کشور نشد. پس از دستور رهبری در اردیبهشت‌ماه و تاکید ریاست‌جمهوری مبنی بر تأمین کاغذ، قرار شد در سال ۸۰ هزار تن کاغذ با ارز کالای اساسی وارد شود که مقدار زیادی وارد شد.

خدادی متذکر شد: ۴۰ هزار تن یعنی حدود ۵۰ درصد کاغذ وارداتی برای رسانه‌ها در نظر گرفته شده است. ساز و کار تأمین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها در اختیار معاونت مطبوعاتی ارشاد قرار گرفته که در حال حاضر فعال شده و تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات کاغذ هم انجام شده است. دو مرحله دیگر پیش رو داریم، یکی تأمین ارز مورد نیاز است؛ با توجه به فاصله زمانی که ایجاد شد و از طرفی موجودی انبارهای کاغذ نیز محدود شده بود، جایگزینی شروع و همین امروز ۳۰۰ تن کاغذ با نرخ کالاهای اساسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مسئولان کشور کاغذ و اختصاص ارز مورد نیاز برای واردات آن را کنار کالاهای اساسی قرار داده‌اند. این نشان می‌دهد در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران کارکرد رسانه‌ها مورد توجه مسئولان است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۳۵۰ تن کاغذ وارد شده که اگر ۳۰۰ تنی که امروز توزیع شد را به آن اضافه کنیم تاکنون ۱۶۵۰ تن کاغذ وارد و تأمین شده است. پیش‌بینی ما این است که علاوه بر آن، ظرف سه‌هفته آینده ۳ هزار تن دیگر توزیع شود چون حجم زیادی کاغذ با ارز نیمایی وارد شده و فقط باید ترخیص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز