خبرگزاری کار ایران

در یک نشست خبری مطرح شد؛

آغاز پویش سلام بر امام/ امام رضا(ع) نقطه وحدت همه ماست

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۵۸

نشست خبری پویش سلام بر امام با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانیئ (مدیرکل تشکل‌های مراکز دینی سراسر کشور) در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نشست خبری پویش سلام بر امام با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی (مدیرکل تشکل‌های مراکز دینی سراسر کشور) در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در ابتدای این نشست گفت: این جلسه به دلیل دهه کرامت و با موضوع زیارت امام رضا(ع) ایجاد شده است. نکته اول این بوده که کانون معنویت، حرکت فرهنگی و پویایی ما وجود امام رضا(ع) است به طوری که هر کدام در هر جایی که باشیم مشکلات خود را به وجود نازنین او گره می‌زنیم. به نوعی هر مجموعه فرهنگی که در کشور موفق بوده است پیوند عمیقی با امام رضا(ع) داشته است. لذا بهتر بوده که شرایط را برای نزدیکی بیشتر مردم با امام رضا(ع) فراهم کنیم که طرح سلام بر امام نیز از این جهت انجام می‌گیرد.

وی افزود: تمام تلاش ما این بوده که این طرح در سطح ملی انجام شود. گاهاً می‌بینیم که برخی از مناسک و آیین‌های دینی ما مورد غفلت قرار می‌گیرد در صورتی که لازم است به این موضوعات توجه بیشتری شود. زیارت امین‌الله یکی از این موارد است که باید به آن توجه بسیاری شود چراکه زیارت همه معصومین با این زیارت ممکن است و می‌خواهیم با طرح سلام بر امام این زیارت را در همه مساجد و مراکز فرهنگی داشته باشیم.

باباخانی در ادامه بیان کرد: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه‌اش این است که هر کانون فرهنگی که برنامه و طرح جذابی داشته باشد به گونه‌ای به آن کمک کنند که طرح او به سرانجام برسد. البته باید بگویم که این حمایت مالی نیست بلکه سازمان تبلیغات به صورت معنوی در کنار کانون مورد نظر قرار گرفته و سعی می‌کند که مشکلات آنها را با ایجاد ارتباط و مسائلی از این دست حل کند. به نوعی یک حمایت همه‌جانبه معنوی انجام گرفته تا کار به سرانجام برسد.

وی افزود: بر این اساس اگر مبلغان فرهنگی برنامه‌ای دارند که فکر می‌کنند با حمایت سازمان به سرانجام می‌رسد می‌توانند از کمک ما استفاده کنند. انشاالله در دوره جدید سازمان تبلیغات شاهد شکوفایی بیش از پیش مجموعه‌های فرهنگی باشیم. در نهایت باید بگویم فضای طرح سلام بر امام باید مردمی پیش برود تا به فرهنگ تبدیل شود. ما در این راه از کمک همه استفاده می‌کنیم چراکه امام رضا (ع) نقطه وحدت همه ماست.

مهدی رجب‌پور (مسئول طرح سلام بر امام) نیز در ادامه این نشست گفت: ابتدا که این پویش را شروع کردیم فکر نمی‌کردیم که اینقدر سرعت بگیرد و دل‌های عاشق با آن بپیوندند. طرح سلام بر امام آنقدر وسعت داشت که به نوعی مردم از آن جلو بودند و با حمایت‌های خودجوش خود به نوعی به ملی کردن این پویش کمک می‌کردند.

وی ادامه داد: هر روز در هفته، منتسب به یکی از معصومین بوده و روز چهارشنبه نیز مختص به امام رضا(ع) است. زیارت امین‌الله زیارتی است که می‌تواند در همه حرم‌های معصومین ما خوانده شود. با توجه به شرایط کنونی و هزینه‌های سنگین سفر و راه دور مشهد خیلی‌ها دوست دارند که قلب و دلشان را با حرم امام رضا(ع) گره بزنند که با توجه به مشکلاتی که گفتم شاید این امکان برایشان فراهم نباشد. به نوعی ما پویش سلام بر امام را با این هدف ایجاد کردیم که هر قلب عاشق که در هر جایی هست بتواند با خواندن زیارت امین‌الله خود را در حرم امام رضا (ع) ببیند.

رجب‌پور در پایان بیان کرد: با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، بحث ملی شدن این پویش کلید خورده و در حال انجام است. بر این اساس قرار است روز چهارشنبه ۱۹ تیر ماه در سراسر کشور هر کس در هر جایی که هست زیارت امین‌الله را بعد از یکی از نمازها بخواند که به نوعی با این کار به ملی شدن این اتفاق کمک می‌کند. البته لازم است بگویم این طرح تنها برای چهارشنبه ۱۹ تیر نبوده و در چهارشنبه هر هفته می‌تواند برگزار شود ولی این ۱۹ تیر مهم است چراکه به ملی شدن این طرح کمک می‌کند. این پویش از جمله طرح‌های بدون هزینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز