خبرگزاری کار ایران

کتاب «آرامش در محیط کار» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۷۸

کتاب «آرامش در محیط کار» نوشته سوفی مُرین روانشناس فرانسوی توسط انتشارات شمعدونی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «آرامش در محیط کار» نوشته سوفی مُرین روانشناس فرانسوی توسط انتشارات شمعدونی منتشر شد. این کتاب روانشناسی کاربردی به کسانی که محیط کار پراسترس و ناامنی دارند کمک می‌کند تا با راه‌حل‌ها و نکاتی که در این کتاب مطرح شده، محیط امن‌تر و بهتری را در محل کار خود تجربه کنند.

کتاب «آرامش در محیط کار» به ما مهارت‌هایی یاد می‌دهد که در مقابل استرس‌ها و فشارهای محیط کار دوام بیاوریم. همچنین به ما می‌آموزد که چطور به یک انتقاد در محیط کار پاسخ بدهیم، چگونه از دیگران تعریف کنیم. با رفتارهای فربینده و یا تصنعی همکاران‌مان چگونه برخورد کنیم. اگر در موقعیت مشاجره یا نزاع قرار گرفتیم چگونه رفتار کنیم. با رفتارهای پرخاشگرانه چه کنیم. چگونه با مدیریت زمان به همه کارهای خود برسیم. به عنوان یک زن با تبعیض، آزار و اذیت جنسی در محل کار چگونه برخورد کنیم. این کتاب براساس اتفاقات کسانی نوشته شده که از استرس و فشار محیط کار در فرانسه به روان‌درمانگر روی آورده‌اند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این باورهای جزم‌اندیشانه ما هستند که باعث شکل‌گیری احساسات منفی و استرس در ما می‌شوند. برخی از این طرح‌واره های شناختی عبارت‌اند از: «من باید در هر کاری که بر عهده می‌گیرم، موفق شوم»؛ استقلال، «من باید بتوانم به تنهایی از پس کارهای خودم برآیم و گلیم خودم را از آب بیرون بکشم، کمک گرفتن از دیگران نشانه ضعف است!»؛ تأیید، «نباید باعث ناراحتی دیگران شوم!»؛ هوشیاری، «من باید به تمام مسائل اطرافم آگاه باشم»؛ اداره دنیا، «همه کارها باید آن‌گونه که من پیش‌بینی کرده‌ام پیش بروند.» در دنیای کار نیز باچنین کلیشه‌هایی مواجه هستیم: «زنان در کار خود احساس مسئولیت کمتری می‌کنند» یا «زنان در مدیریت، نسبت به مردان، مهارت کمتری دارند.»

تسلیم شدن در سطح غیرکلامی، یعنی اولین کسی هستید که برای دست دادن، دست خود را دراز می‌کنید. همیشه در برابر شوخی‌ها و جوک‌های جنسیتی هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهید، در جلسه‌های کاری قهوه سرو کنید و رفتارهایی مانند این. تسلیم شدن در سطح کلامی، یعنی جرات شرکت در سخنرانی را نداشته باشید، ارزش کاری که انجام می‌دهید را کم می‌کنید و می‌گویید «کار خاصی نکردم، وظیفه‌ام بود» یا بدون وقفه و مرتب عذرخواهی می‌کنید. به‌جای جمله «ببخشید مزاحم‌تان شدم» بگویید «الآن آزاد هستید؟» و به‌طور کلی، با میل شدید زنان برای «ببخشید» گفتن‌های مکرر (نسبت به مردان)، مبارزه کنید.»

این کتاب از مجموعه کتاب‌های «زندگی بهتر» است که زیر نظر فردریک فانژه روانپرشک فرانسوی منتشر می شود و تاکنون دو کتاب از این مجموعه با عنوان‌های «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» و «مدیریت رفتارهای یکهویی» توسط انتشارات شمعدونی منتشر شده که در ایران با استقبال مخاطبان روبه روشده و هم اکنون توسط مرکز مشاوره و کلنیک‌های روانشناسی به مراجعان، توصیه می شود.

کتاب آرامش در محیط کار را مرجان گلریز از فرانسه به فارسی برگردانده است. این کتاب در تیراژ هزار نسخه در ۲۲۰ صفحه با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان منتشر شده و به پیشخوان کتابفروشی‌ها راه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز