خبرگزاری کار ایران

مدیر سرای محله انقلاب مطرح کرد؛

نابسامانی در فرهنگی‌ترین محله پایتخت/ قاچاقچیان تئاترشهر را ناامن کرده‌اند/ برای حل مشکلات محله انقلاب کاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۸۴

سیدعلی رضوی با بیان اینکه وجود افراد معتاد و قاچاقچیان مواد مخدری که در پارک دانشجو تردد می‌کنند، فضای ناامنی را بر این منطقه حاکم کرده گفت: برای جمع‌آوری این افراد جلسات متعددی برگزار شده است. اینجا بخش مهمی از پایتخت است که بیشترین قشر دانشجو و کتابخوان ساعات زیادی از زندگی روزانه خود را در آن سپری می‌کنند پس باید متناسب با همین گروه هم آن را احیا و بازسازی کرد.

سیدعلی رضوی (مدیر سرای محله انقلاب) درباره موضوع دستفروشان منطقه تئاترشهر که این روزها بحث‌های زیادی را دنبال داشته است، به خبرنگار ایلنا گفت: مسئولان در حال انجام کارهایی هستند تا این افراد در جای خاصی ساماندهی شوند و امکانی برایشان فراهم شود تا بتوانند کار خود را در جای دیگری انجام دهند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: اکنون کمتر می‌بینیم که دستفروش‌ها در ساعت روز به محوطه تئاترشهر بیایند این روزها اصولا شب‌ها که کسی نیست تا آنها را جمع‌آوری کند، دستفروش‌ها به منطقه بازمی‌گردند. اما تصمیم بر این است که به طور کلی این افراد اطراف تئاترشهر نباشند و به امید خدا حتما این کار انجام می‌شود. در اصل بحث عملیاتی این موضوع با کلانتری و شهرداری‌ست و آنها باید این کار را انجام دهند تا به نوعی رضایت دستفروشان هم فراهم شود.

مدیر سرای محله انقلاب همچنین درباره اهمیت فرهنگی محله انقلاب توضیح داد: محله انقلاب یک منطقه فرامحلی است چراکه این محله به غیر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ساکنی که دارد، روزانه میزبان یک تا یک و نیم میلیون نفر است. به نوعی محله انقلاب از همه جای کشور مهمان دارد. چون تئاترشهر، تالار وحدت، سالن‌های خصوصی متعدد، دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه تهران و انتشارات مختلف را در خود جای داده است و تقریبا می‌توان گفت که انقلاب، محله فرهنگی کشور است ولی متاسفانه آنطور که باید به این محله توجه نشده و اکنون دچار مشکل است.

رضوی افزود: در حال حاضر به جز پارک دانشجو و یک پارک کوچک دیگر که روبه‌روی تالار وحدت است، پارک دیگری در این محله وجود ندارد. هر دو این پارک‌ها هم دچار معضل و مشکلات هستند که به دلیل وجود افراد معتاد و قاچاقچیانِ مواد مخدری که در این مکان‌ها تردد می‌کنند، فضای ناامنی بر آنها حاکم است. نمی‌دانم ولی انگار سیاست بر این اساس بوده که این افراد به طور متمرکز در این مکان‌ها حضور داشته و در جاهای دیگر نباشند تا بتوانند آنها را کنترل کنند. شاید هم دلیل دیگری دارد که آنها را جمع نمی‌کنند. چون وجود این افراد؛ هم خانواده‌های محلی را دچار مشکل کرده‌ و هم چهره فرهنگی محله انقلاب را بد نشان می‌دهد.

مدیری سرای محله انقلاب درباره اینکه آیا مکاتباتی برای جمع‌آوری این افراد از محله تئاترشهر و انقلاب انجام شده، اظهار داشت: مکاتبات زیادی انجام شده و حتی با خود کلانتری جلسات متعددی در این‌باره داشته‌ایم. آنها هم می‌گویند که ما فقط می‌توانیم تا یک محدوده‌ای را پوشش دهیم و بیش از آن نمی‌توانیم وارد عمل شویم. یعنی به آنها حکمی داده نمی‌شود که این منطقه را جمع و پاکسازی کنند و بنده هم نمی‌دانم دلیل این موضوع چیست. ولی واقعا می‌شود چهره این منطقه را تغییر داد. حتی اسم پارک هم، دانشجو است پس برای فرهنگ‌سازی خیلی کارها می‌توان در این پارک انجام داد. به‌عنوان مثال می‌توان یک تندیس دانشجو در این پارک نصب کرد که افراد بدانند آنجا یک پارک فرهنگی به شمار می‌آید و جشن‌های دانشجویی را در آنجا برگزار کنند.

رضوی در ادامه بیان کرد: ابتدا قرار دارد مجموعه فرهنگی که در کنار تئاترشهر است، مسجد شود حال یک کانکس عنوان مسجد در پارک را گرفته و متاسفانه خود این کانکس معضل است چراکه در حال حاضر در آنجا همه چیز ازجمله آش و ساندویچ می‌فروشند و به نوعی چهره پارک را خراب کرده‌اند. عملا اینکه در حال انجام چه کاری هستند و چه دستگاهی پشت این قضیه است را نمی‌دانم. ولی واقعا این نابسامانی‌ها چهره منطقه را خراب کرده است.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که فضای سبز محلات معمولا در چشم هستند و هر مهمانی که وارد یک محله می‌شود اولین جایی که می‌گوید کجا می‌توانم استراحت کنم در همین قسمت‌هاست. متاسفانه شما وقتی وارد پارک دانشجو می‌شوید، نمی‌دانید که این پارک یک کتابخانه، نمازخانه و مواردی از این دست دارد و اصلا از آنها اطلاعی پیدا نمی‌کنید. یعنی به نوعی آنقدر در آن چیزهای مختلف گذاشته شده که متاسفانه چیزهای خیلی خوب و مفید آن از چشم دور مانده است. یا خود تئاترشهر با آن بزرگی و عظمتش متاسفانه با شرایطی که در پارک پیش آمده اصلا دیده نمی‌شود و بیشتر به اتفاقات حاشیه‌ای پارک توجه می‌شود. متاسفانه فضا را به گونه‌ای کرده‌اند که یک عده سوءاستفاده‌گر حتی در کوچه پس‌کوچه‌های محله ما در حال تردد هستند و این منطقه را ناامن کرده‌اند.

مدیر سرای محله انقلاب در ادامه اظهار داشت: محله انقلاب از لحاظ نورپردازی دچار مشکل است و شبها کاملا کوچه‌ها و برخی خیابان‌های آن خاموش هستند. به نوعی چراغ‌های این مناطق را روشن نمی‌کنند اگر در این میان خدایی ناکرده خفت‌گیری یا اتفاقاتی از این دست رخ دهد، معلوم نیست چه باید کرد. باتوجه به تاریکی این مناطق، معمولا معتادان هم در گوشه کنار خیابان‌ها می‌خوابند و کسی هم با آنها کاری ندارد.

رضوی در پاسخ به این سوال که سرای محله انقلاب برای حل این مشکلات چه کارهایی انجام داده است، گفت: مدیریت محله انقلاب فقط می‌تواند یکسری فرهنگ‌سازی‌ها انجام دهد. یعنی نامه‌نگاری‌هایی با اداره برق یا شهرداری داشته باشد تا یکسری کارها را انجام بدهند که ما هم در حد توانمان این کارها را انجام دادیم ولی لازم است بدانید وظیفه سرای محله انقلاب فقط اطلاع‌رسانی است. یعنی به ما هم مجوزی نداده‌اند که خودمان به این موضوع ورود کنیم یا کاری انجام بدهیم. به طور کلی در پاسخ به مکاتبات ما گفته می‌شود که انجام می‌دهیم. یعنی به ما نه نگفتند ولی متاسفانه تا به حال هم اتفاقی نیفتاده و شرایط خوب نیست. به نظرم همه باید دست به دست هم دهیم تا شرایط را درست کنیم.

مدیر سرای محله انقلاب درباره اینکه چه اقداماتی می‌توان برای بهبود شرایط منطقه انجام داد، گفت: اگر تمرکز بیشتری روی دو مسیری که الان در محله ما هست، بشود، خیلی بهتر است. به عنوان مثال اگر روی همین محله فخر رازی و خیابان‌هایی که به انتشارات‌های مختلف و کتاب‌فروشی‌ها وصل می‌شود، تمرکز کنند؛ یا ترکیب ساخت و ساز در محله کنترل شود و به نوعی به همه تراکم ندهند، همچنین به ساختمان‌ها اعلام شود که خودشان نورپردازی انجام دهند، یک زیبایی خاصی در محله اتفاق می‌افتد. علاوه بر این اگر فضاهای نیمه سبزی را برای استراحت عابران در مسیرها ایجاد کنند، اتفاق خیلی خوبی است ولی متاسفانه تا به حال انجام نشده است.

رضوی در پایان اظهار داشت: ما مدام نامه‌نگاری‌ها و جلسات مختلفی را برای این موضوع انجام داده و می‌دهیم و امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد که اتفاق خوبی برای محله ماست چراکه این محله پتانسیل آن را دارد که مهمترین محله فرهنگی پایتخت باشد. اینجا بخش مهمی از پایتخت است که بیشترین قشر دانشجو و کتابخوان پایتخت ساعات زیادی از زندگی روزانه خود را در آن سپری می‌کنند پس باید متناسب با همین گروه هم آن را احیا و بازسازی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز