خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه چهار سیما:

برنامه شب عید ما حاشیه نداشت خلاقانه بود/ می‌خواهیم بحث‌های تخصصی را به زبان عموم بیان کنیم/طول می‌کشد تا مخاطب عام سمتِ ما بیاید

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۵۸۳

مسعود معینی‌پور با بیان اینکه برنامه شب عید شبکه چهار حاشیه نداشته و به نوعی خلاقانه بوده است، گفت: محوریت شبکه بر این اساس است که تا جای ممکن بحث‌های تخصصی را برای مردم به زبان عموم بیان کنیم. با همین سیاست اکنون مخاطب‌ برنامه‌های علمی ما کمی بالا رفته است که موضوع خیلی مهمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه چهار سیما در سال ۷۵ با هدف جذب مخاطبان خاص تاسیس شد و در طی سال‌های متمادی نیز بدون حاشیه به کار خود ادامه داد و تا حدودی هم در جذب افراد خاص جامعه موفق عمل کرد. اما باتوجه به اینکه در چند سال گذشته نگرش تلویزیون تا حدود زیادی تغییر کرده و به نوعی جذب مخاطبان، الویت برنامه‌های مختلف شده، سیاست این شبکه نیز دستخوش تغییراتی شده است. به عنوان مثال این شبکه در اقدام بی‌سابقه در برنامه شب عید خود از روح بزرگان شعر و ادب فارسی که سال‌ها از مرگ آنها می‌گذشت، میزبانی کرد. حواشی این برنامه به قدری بود که برای اطلاع از آن کافی ست، جمله سعدی روی آنتن زنده تلویزیون را در فضای گوگل سرچ کنید.

مسعود معینی‌پور (مدیر شبکه چهار سیما) درباره سیاست تازه شبکه چهار در ساخت برنامه‌های سرگرمی محور که به نوعی همچون برنامه شب عید این شبکه حواشی هم برای آن به همراه داشته است، به ایلنا گفت: برنامه شب عید ما حاشیه نداشت و به نوعی خلاقانه بود. البته فرم برنامه، می‌توانست قوی‌تر باشد ولی ایده آن خلاقانه بود و بنده قطعا از آن دفاع می‌کنم.

معینی‌پور با تاکید بر اینکه بازخورها از برنامه شب عید شبکه خیلی عالی بوده است، ادامه داد: به نوعی عید، ظرفیتی است که مخاطب در آن، به دنبال برنامه‌های سرگرمی محور شب عیدی است. شبکه چهار هم که باید شان خودش را در این حوزه حفظ کند. به این ترتیب چنین ایده‌ای انتخاب شده است. از سوی دیگر وقتی برنامه‌ای در فضای تلگرام و اینستاگرام وایرال می‌شود و تا ۱۵ روز بعد از عید، همه شبکه‌های داخلی و خارجی به آن می‌پردازند،‌ برای من کافیست. 

مدیر شبکه چهار سیما در پاسخ به این پرسش که آیا انجام کارهایی مختلفی که این روزها بسیاری از برنامه‌های تلویزیون برای دیده شدن در فضای مجازی انجام می‌دهند، را درست می‌داند، بیان کرد: ما در برنامه شب عید شبکه چهار به هیچ وجه به این دلیل که در فضای مجازی دیده شویم چنین کاری را انجام ندادیم. به نوعی ما ایده خودمان را انجام دادیم و برنامه هم وایرال شد. شاید در ادامه برای ویژه برنامه‌های دیگر سال هم چنین ایده‌هایی را انجام دهیم که البته هنوز مشخص نیست. 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر محوریت شبکه بر این اساس است که تا جای ممکن بحث‌های تخصصی را برای مردم به زبان عموم بیان کنیم. با همین سیاست اکنون مخاطب‌ برنامه‌های علمی ما کمی بالا رفته است که موضوع خیلی مهمی است. چراکه ما نمی‌توانیم برای جذب مخاطب از شان تخصصی خود پایین بیاییم ولی از طرفی برایمان مهم است که مخاطب عموم هم حس کند که ما در حال ساخت برنامه برای آنها هستیم. یعنی به نوعی توهین به مخاطب عموم نشود.

معینی‌پور افزود: این یک کار ویژه و مهم در شبکه چهار بوده که علاوه بر اینکه از حد تخصصی خود پایین نمی‌آییم، مخاطب عموم با دیدن برنامه‌هایمان می‌گوید که این برنامه در حال جواب دادن مسئله من است و به این ترتیب با آن ارتباط برقرار می‌کند. البته کمی طول می‌کشد تا مخاطب عموم به سمت ما بیاید. چراکه بیشتر مردم دوست دارند، روی برنامه‌های سرگرم‌کننده‌تر وقت بگذارد. به نوعی این موضوع بحرانی است که در حوزه مصرف رسانه‌ای ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد، باکس و کنداکتور شبکه هم محدود بوده و ما نمی‌توانیم کنداکتور را به همه چیز اختصاص دهیم. اینقدر تراکم برنامه وجود دارد که من از الان تا عید ۹۹‌ام را با برنامه‌های تازه‌ای که تصور آن هم نمی‌کنید، بسته‌ام. 

مدیر شبکه چهار درباره برنامه‌های تازه این شبکه نیز بیان کرد: در حال حاضر به دنبال ساخت تله تئاتر هستیم، تا به این صورت بتوانیم از هنرمندان پیشکسوت این عرصه هم استفاده کنیم. تنها مشکل ما در این موضوع بودجه بوده که برای تامین آن مکاتباتی در حال انجام است. البته اگر اسپانسری هم باشد که در محتوای آثار دخالت نکند، قطعا ساخت تله‌تئاتر را زودتر آغاز خواهیم کرد. 

معینی‌پور در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره پخش سریال‌های تاریخی که به تازگی، هرشب ساعت ۱۲ بامداد روی آنتن شبکه چهار می‌رود، توضیح داد: این ساعت پربیننده شبکه بوده و بر این اساس به باکس فیلم و سریال اختصاص پیدا کرده است. به این ترتیب قرار است در این باکس، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، فیلم‌های تاریخی، داخلی و خارجی برای مخاطبان پخش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز