خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر ارشاد با پدر ویراستاری ایران در رشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۵۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با احمد سمیعی گیلانی پدر ویراستاری ایران در رشت دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی عصر پنجشنبه در جریان سفر به گیلان و در دیدار با احمد سمیعی گیلانی گفت: شما باعث افتخار مردم ایران هستید و در آستانه روز قلم، تکلیف دانستیم تا در دیدار حضوری، از خدمات بیش از ۷۰ ساله شما در حوزه فرهنگ و ادبیات قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: شما افتخار کشور هستید و شاگردان بسیاری را تربیت کرده، تحویل جامعه داده و عمر پرثمری داشته اید.

وی جایگاه ادبیات در فرهنگ جامعه را جایگاهی والا دانست و افزود: ایرج میرزا از ادبای برجسته ایران بود و خدمات ارزنده ای در فرهنگ و ادب فارسی داشت.

صالحی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن خرید خانه هویتی - تاریخی فرخ در مشهد مقدس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این خانه تبدیل به خانه ادبیات می شود چراکه محفل فرخ، از محفل های ادبی مهم و خاستگاه ادبیات خراسان رضوی است.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این بازدید گفت: استاد سمیعی حلقه ادبی گیلان را تشکیل و شاگردان خوبی در دانشگاه گیلان پرورش داده است.

در این دیدار مجموعه آثار استاد فرشچیان از سوی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمیعی گیلانی اهدا شد.

احمد سمیعی گیلانی که پدر ویرایش در ایران لقب گرفته و مترجمی استاد و نویسنده ای چیره دست است، زاده سال ۱۲۹۸ بوده و همواره در راه تجلی ادبیات فارسی دست پایمردی بلند کرده و از بزرگان نسلی است که محضر استادانی چون علامه بدیع‌الزمان فروزانفر را درک کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز به منظور حضور در چهل و هشتمین سالروز درگذشت استاد محمد معین که در آستانه اشرفیه برگزار می شود، به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز