خبرگزاری کار ایران

عراق، بازار بالقوه رونق گردشگری سلامت اردبیل

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۵۵

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از کشور جمهوری آذربایجان، به‌دلیل اشتراکات فرهنگی، کشور عراق به‌عنوان بازار بالقوه رونق گردشگری سلامت این استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، صغری فرشی (معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل)  در نشست هم اندیشی با نمایندگان شرکت های زیارتی و سیاحتی عراق در سرعین تصریح کرد: با توجه به توانمندی های متعدد استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت، تقویت این حوزه در ماه های اخیر مورد تاکید بوده و قویاً از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان دنبال می شود.

او افزود: بر همین اساس اقدامات مختلفی از جمله بررسی ظرفیت ها و توسعه مجتمع های آبدرمانی، انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری بین ایران و عراق در اردبیل،  راه اندازی خانه گردشگری سلامت و مشارکت در دومین اجلاس اکو با محوریت گردشگری سلامت انجام شده و در نظر داریم طی رایزنی با فعالان بخش خصوصی و دولتی کشورهای همسایه زمینه تقویت گردشگری سلامت استان را فراهم سازیم.

معاون گردشگری اردبیل متذکر شد: وجود زیرساخت‌های متعدد و کلینیک های درمانی موجب شده تا در کنار طبیعت گردی و جاذبه های متعدد تاریخی و فرهنگی، گردشگری سلامت به عنوان پتانسیل بالقوه رونق گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

فرشی با اشاره به مطالعه کشورهای همسایه افزود: از جمله کشور عراق می‌تواند برای رونق گردشگری سلامت و ارائه خدمات به مسافران عراقی مورد توجه باشد.

او با بیان اینکه میراث فرهنگی استان اردبیل آماده تعریف تورهای اینفو با هماهنگی آژانس های مسافرتی اردبیل و بصره است، اضافه کرد: با توجه به نظر مساعد مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار اردبیل در توسعه گردشگری، فرصت مطلوبی برای بخش خصوصی و دولتی کشورهای همسایه جهت تبادل گردشگر و برقراری تورهای گردشگری فراهم شده است.

او به ضرورت تقویت برخی زیرساخت ها از جمله پروازهای خارجی اشاره و اظهار کرد: همچنین حل مشکل پرواز مشهد- اردبیل و بالعکس به ویژه از فرودگاه پارس آباد موجب رونق سفر به اردبیل خواهد شد.

معاون گردشگری اردبیل همچنین با اشاره به وجود چشمه های متعدد آبدرمانی در سرعین، این شهر را یکی از مقاصد سفر گردشگری سلامت کشورهای همسایه عنوان کرد.

فرشی گفت: به ویژه ضروری است آژانس های مسافرتی داخلی و خارجی نسبت به شناسایی ذائقه مسافران و تهیه پکیج های سفر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز