خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد:

جذب یک‌میلیون گردشگر چینی در ۴ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۹۰

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گفت: ایران از گردشگران چینی استقبال می‌کند و امیدوار است ظرف چهار، پنج سال آینده یک‌میلیون گردشگر چینی به ایران سفر کنند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان درباره روند لغو روادید ایران برای گردشگران چین و برنامه‌های آینده این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد.

مونسان در این مصاحبه دلایل این اقدام را اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور و تعداد عظیم گردشگران خروجی چین دانست و گفت: جمعیت زیاد چین و بالغ بر ۱۵۰میلیون گردشگر خروجی چینی که به اقصی نقاط دنیا سفر می‎کنند ما را بر آن داشت که چین را در کشورهای هدف خود قرار دهیم و به همین منظور در تلاش هستیم تا تسهیلات خوبی را برای کشورهای هدف مهیا کنیم تا بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند.

او تصریح کرد: سال گذشته با یکی از این کشورها لغو روادید انجام دادیم و امسال هم با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و موافقت وزارت خارجه دولت لغو روادید با چین را تصویب کرد. اکنون سفارتخانه ما در چین باید این مصوبه را به اجرا بگذارد و اتباع چینی بدون اخذ روادید و به راحتی می‌توانند به ایران سفر داشته باشند و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کشور ما بازدید کنند. هدف‎گذاری کردیم که به سرعت و در یک بازه زمانی چهار تا پنج‌ساله این عدد را به یک‌میلیون نفر برسانیم و هدف‌گذاری در گام بعدی رسیدن به ۲میلیون گردشگر چینی در ایران است.

معاون رئیس‌جمهوری اظهار کرد: دولت ایران به توسعه صنعت گردشگری اهمیت می‌دهد و این صنعت به زودی نیز به محرک جدید رشد اقتصادی ایران تبدیل می‌شود. ایران برای جذب گردشگران خارجی از سال‌های پیش تدابیر جدید مانند صدور روادید الکترونیکی را اتخاذ کرده است.

او تاریخ هزاران ساله و حال و هوای تاریخی و فرهنگی غنی ایران را جزو جذابیت های اصلی ایران برای گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین بخش گردشگرانی که از اروپا، آسیا و آمریکا به ایران می‎آیند، عمدتاً موضوعات فرهنگی و تاریخی را دنبال می‎کنند و بزرگ‎ترین مزیت ما تاریخی بودن کشور است. موزه‎های بی‎نظیر و با غنای بسیار، تعداد بالا و موضوعات متنوع؛ سایت‎های تاریخی بی‎نظیری که در کشور وجود دارد؛ شهرهای تاریخی ما مثل یزد، اصفهان، شیراز، کاشان و مرودشت و... و اینکه ما جزو ده کشور اول به لحاظ ثبت جهانی در یونسکو هستیم و با ۲۳ ثبت جهانی در یونسکو رتبه دهم را داریم، ایران را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

مونسان اضافه کرد: به لحاظ پتانسیل های گردشگری و تفریحی سازمان جهانی گردشگری ایران را جزو ده کشور اول دنیا می‎داند. تنوع زیست محیطی و طبیعی که در کشور ما وجود دارد، شامل دریا در شمال و در جنوب، که به خاطر آنها گردشگری ساحلی و تفریحات آبی با تنوع خیلی زیادی وجود دارد. گردشگری سلامت ما به لحاظ امکانات بیمارستانی و تجهیزات پزشکی بسیار بالایی که داریم و همین طور به لحاظ پزشکان بسیار خوبی که ما در کشور داریم. ما در سطح منطقه جزو دو کشور اول به لحاظ پزشکی هستیم و همه این موارد می‎تواند گردشگران خارجی را به سوی خود بطلبد و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد نگرانی گردشگران خارجی نسبت به امنیت در ایران گفت: ایران امن است و حتی می‌توان گفت جزو امن‌ترین کشورهای خاورمیانه است.

او افزود: خیلی از مشکلات و درگیری‎های که اکنون در سطح دنیا وجود دارد ناشی از عدم شناخت است و گردشگری بهترین نقطه‌ای است که هر کشوری می‌تواند فرهنگ غنی خود را به دیگران معرفی کند. ملت و کشور ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی خود و تمدن کهنی که دارد می‌تواند با استفاده از فرصت گردشگری خودش را به جهان معرفی کند و به ویژه در فضای تبلیغات منفی و دروغینی که وجود دارد گردشگران می‌توانند با سفر به ایران از نزدیک مردم ما را ببینند.

معاون رئیس‌جمهوری در گفتگو با رادیو بین المللی چین (CRI) با اشاره به تمایل ایران با همکاری با چین در زمینه گردشگری در چارچوب ابتکار یک کمربند- یک جاده گفت: ما علاقه داریم که در طرح یک کمربند- یک جاده نقش پررنگتری داشته باشیم و به ویژه در بخش گردشگری نقش جدی‌تری را ایفا کنیم، به همین دلیل در حال افزایش مراودات خود با بخش گردشگری چین هستیم. به زودی سفری به چین خواهیم داشت تا با امضای یک تفاهم‌نامه مسیر حرکت و توسعه کشور مشخص‌تر شود و روی آن تمرکز بیشتری انجام بگیرد. بنابراین طرح یک کمربند و یک جاده می‌تواند بسیار مهم باشد.

مونسان ادامه داد: ایران و چین از نظر تجاری و سیاسی روابط بسیار خوبی دارند اما با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری که بین دو کشور وجود دارد، آمارهای گردشگری ما خوب نیست و به این بخش شاید کمتر توجه شده و جزو اهداف جدی ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز