خبرگزاری کار ایران

در یک نشست خبری مطرح شد؛

اعلام جزئیات جشنواره پویانمایی و عروسکی/ کارهای عروسکی در حال از بین رفتن است/ تجلیل از پیشکسوتان برنامه‌سازی حوزه عروسک

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۹۳۹

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان جزئیات برگزاری دومین جشنواره پویانمایی و عروسکی گفت: متاسفانه در حال حاضر کارهای عروسکی در حال از بین رفتن است؛ در حالی که در دهه ۶۰ بهترین کارهای ما در حوزه عروسک بودند. بر همین اساس بخش عروسکی برای اولین بار در این جشنواره گنجانده شده و قرار است در آن از پیشکسوتان برنامه‌سازی عروسکی تجلیل به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری دومین جشنواره پویانمایی تلویزیون با حضور علی دارابی (معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما) و سیدعباس فاطمی (رئیس مرکز سیمای استان‌ها و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره) و برخی دیگر از مسئولان در سالن جلسات ساختمان اداری سیمای استان‌ها برگزار شد.

دارابی در ابتدای این نشست گفت: در دور دوم برگزاری این جشنواره مهمان مردم مهمان‌نواز استان کرمانشاه خواهیم بود. به نوعی برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی مغتنم برای معرفی استان‌های مختلف به شمار می‌آید و این کار هم به عدالت رسانه‌ای کمک کرده و هم در بحث معرفی جاذبه‌های آن اقلیم می‌تواند موثر باشد. به این صورت آن منطقه نیز مورد توسعه قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری این جشنواره در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: می‌دانیم که اجرای این مراسم در استان کرمانشاه می‌تواند نویدبخش روز‌های خوب و خوشی برای مردم آن باشد. به ویژه اینکه متاسفانه سال‌های اخیر در این استان، رخداد‌هایی به وجود آمد که بر روحیه این مردم خوب و نجیب تاثیر عمیقی گذاشت.

معاون امور استان‌های صداوسیما در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در دومین جشنواره پویانمایی، برنامه‌های عروسکی تلویزیونی نیز اضافه شده و این بخش می‌تواند با به وجود آوردن نشاط کافی رنگ بخصوصی به این جشنواره بدهد.

وی همچنین از برگزاری شادی‌پیمایی‌ها و برنامه‌های جنبی دیگری در هفته برگزاری این رویداد در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تمامی این برنامه‌ها از شبکه‌های رسانه ملی پخش خواهد شد و این موضوع فرصتی مغتنم برای استان کرمانشاه در نشان دادن قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته‌اش خواهد بود.

دارابی همچنین در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره عروسکی هجده تا بیستم تیرماه امسال در کرمانشاه برگزار شده و همین موضوع اتفاقات خوبی را برای این استان به ارمغان آورده است. در سفری که دو هفته قبل به کرمانشاه داشتم با آقای بازوند در این باره صحبت کرده و ایشان گفتند که به خاطر برگزاری همایش، قرار است برای اولین بار جشنواره اکوتوریسم در کرمانشاه برگزار شود.

وی افزود: به لحاظ بار عاطفی که برای جوانان لازم است؛ این جشنواره در پنج نقطه اصلی برگزار شده و هفته فرهنگی هنری در کرمانشاه با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری ملی برگزار خواهد شد.

دارابی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ایجاد رقابت سازنده و شناسایی سرمایه‌ها و تشویق برنامه‌سازان و انگیزه‌سازی و فرصتی برای کشف استعدادهای مختلف و احیای صنعت و هنر عروسکی است، گفت: نهضت احیا و توسعه و رونق پویانمایی شعار ما بوده و بر این اساس جشنواره سال گذشته در همدان میزبان بیش از ۱۵۰۰ اثر بود که امسال این عدد به ۱۵۳۰ رسیده که از این تعداد ۹۴۰ اثر متعلق به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: این جشنواره در شش بخش اصلی فیلم و سریال، فیلم‌های کوتاه و مواردی از این دست؛ شش بخش موضوعی که از جمله آن می‌توان به موضوعات رونق تولید ملی، سبک زندگی، آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد، در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در جریان برگزاری این جشنواره نیز شش پنل علمی با حضور اساتید متخصص برگزار خواهد شد. به نوعی از پانزده تیر ماه هفته فرهنگی در کرمانشاه برپا شده و آثار توسط داوران ارزیابی می‌شود و از بین همه شرکت‌کنندگان از ۶۱ نفر تجلیل خواهد شد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، در ادامه اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره با حضور رئیس سازمان صداوسیما برگزار شده و در این مراسم به شانزده نفر تندیس جشنواره ارائه خواهد شد. در نهایت امیدوارم بتوانیم جشنواره را به خوبی برگزار کنیم.

دارابی در این مراسم از استانداری کرمانشاه نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: ما تلاش‌مان این بوده که جشنواره را در استان‌های کم برخوردار برگزار کنیم تا بستر برای ایجاد فضای گردشگری بیشتر شود.

دارابی همچنین در بخش پایانی این مراسم گفت: سیاست سازمان صداوسیما این است که سقفی در تولید آثار پویانمایی و انیمیشن نداشته باشد. متاسفانه در حال حاضر کارهای عروسکی در حال از بین رفتن است؛ در حالی که در دهه ۶۰ بهترین کارهای ما در حوزه عروسک بودند. در این جشنواره تجلیل از برنامه‌سازان عروسکی پیشکسوت، ساخت عروسک، صداپیشگی، بحث موسیقی و مواردی از این دست را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز