خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه چهار:

با بحران مخاطب مواجه نیستیم/ بیش از این مخاطب نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۷۹

مدیر شبکه چهار سیما به تشریح برنامه‌های این شبکه در طرح جامع تابستانی پرداخت و گفت: ما با بحران مخاطب مواجه نیستیم چون اصلا بیشتر از این مخاطب نمی‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه چهار سیما با حضور مسعود معینی‌پور (مدیر شبکه چهار) در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

مسعود معینی‌‌پور (مدیر شبکه چهار) در ابتدای این نشست گفت: کاری که برای شبکه چهار در تابستان در نظر گرفته شده، یک جشنواره فیلم سینمایی بود که در آن ۱۰۰ فیلم منتخب منتقدان و مردم در این فصل پخش شود. همچنین مجموعه چرخ را داریم که سه شب در هفته در ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختن به مسائلی همچون علوم انسانی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم ما در شبکه بوده که در تابستان نیز به آن می‌پردازیم و قرار است تحت این عنوان هر روز ساعت ۱۶ به جریان‌های مختلف فکری بپردازیم. در کنار این موارد برنامه قصه شب را خواهیم داشت که در آن هر چهارشب یک بار یک رمان تمام می‌شود. این برنامه با همکاری بازیگرانی همچون فرهاد آییش انجام خواهد شد. همچنین در تابستان ۶ شب در هفته شب‌های هنر را خواهیم داشت که به تئاتر، موسیقی و سینما و... می‌پردازد.

معینی‌پور در ادامه بیان کرد: برنامه خیلی دور، خیلی نزدیک نیز از جمله برنامه‌های دیگر ما بوده که در آن ۱۳ گفتگو با موضوعات اندیشه بوده که شنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود که مهم‌ترین کار ما در حوزه اندیشه در فصل تابستان است. مسابقه «چهار سه دو یک» برنامه دیگری بوده که دو شب در هفته پخش می‌شود و چندمین سری خود را تجربه می‌کند.

او خاطرنشان کرد: برنامه انگاره دیگر برنامه ما است که به مسائل و زیست زنان در جامعه می‌پردازد. از جمعه این هفته نیز برنامه‌ای در حوزه نجوم با نام مسافران کهکشان روی آنتن می‌رود که تا به حال جای آن در شبکه چهار خالی بود.

وی افزود: باکس سریال در ساعات ۱۸ و ۲۴ نیز همراه با مستندهای مختلف سرجای خود بوده و همچنان به پخش خود ادامه می‌دهند. پندار۲، شوکران۲، این جمهوری اسلامی۲، کتاب با سس تند از جمله برنامه‌های در حال تولید در فصل پاییز شبکه ۴ به شمار می‌آید.

مدیر ستاد ادبیات و زبان فارسی و کتاب‌خوانی شبکه‌های سیما در ادامه اظهار داشت: در این حوزه با خانه کتاب، کتابخانه ملی و چندین سازمان و ارگان دیگر نیز همراه شدیم تا برنامه‌های جذابی را در حوزه کتاب و کتابخوانی تولید کنیم. در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز این ارتباط‌ها گرفته شده و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های خوبی را در این حوزه آماده کنیم.

وی افزود: متاسفانه فضای مجازی اثر بدی روی زبان ما گذاشته و ما هم کم کاری کردیم که باید در ادامه اتفاق‌های بهتری را رقم بزنیم. از خبرگزاری‌ها خواهش می‌کنم که در تیترهای خود از فارسی مصطلح استفاده کنند چراکه رسانه‌ها به شدت در حفظ زبان فارسی تاثیرگذار هستند. ما هم این کار را آغاز کردیم و امیدواریم که در ادامه اتفاق‌های خوبی را شاهد باشیم.

مدیر شبکه چهار در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اتفاقاتی که بعضا در کنداکتور شبکه به وجود می‌آید، توضیح داد: گاهی اوقات اتفاقاتی در کنداکتور می‌افتد که من هم از این موضوع ناراحتم. این اتفاقات گاهی به دلیل کم‌کاری گروه و گاهی به دلیل کم‌کاری روابط‌عمومی ایجاد می‌شود و بسته به ناهماهنگی‌هایی است که اتفاق می‌افتد.

وی افزود: به عنوان مثال اکنون شب‌های هنر ۴۰ میلیون تومان پول برای دکور می‌خواهد که داده نشده و البته تقصیر سازمان هم نیست. به همین دلیل پخش این برنامه عقب افتاده است. لازم است بگویم که بحران مالی بحران کشور است و تقصیر سازمان هم نیست. به همین دلیل گاهی اوقات جدول پخش با مشکل مواجه می‌شود. بحث جدول ‌پخش در ادامه باید بیشتر جدی گرفته شود، که این موضوع به مرور و براساس سلیقه مخاطب تنظیم شود. البته اکنون به نوعی می‌توان گفت که در شش ماه، یک سال گذشته جدول پخش‌ها حرفه‌ای تر شده است.

وی همچنین درباره مخاطبان شبکه چهار بیان کرد: ما با بحران مخاطب مواجه نیستیم اصلا بیشتر از این مخاطب نمی‌خواهیم چون در این‌صورت خیلی از برنامه‌ها را نمی‌توانیم داشته باشیم. اینکه برنامه‌های تخصصی مخاطب کمی داشته باشد، انتخاب خود ما هم بوده و انتظار مخاطب بالا ازین برنامه‌ها را نداریم. ما باید میزان مخاطبان برنامه را براساس محتوای برنامه‌ها بسنجیم چراکه در اکثر مواقع درصد مخاطبان بر اساس برنامه‌ریزی خودمان بوده است.

وی در پایان گفت: به شخصه به ایجاد یک شبکه تخصصی اصرار دارم که الزاما مخاطب آن را نخبگانی نمی‌گذارم، بلکه مخاطب آن را عمومی به بالا می‌گذارم تا اگر کسی خواست یک شبکه تخصصی ببیند شبکه چهار را انتخاب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز