خبرگزاری کار ایران

بلژیکی‌ها با «بودن» به عمارت نوفل‌لوشاتو می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۱۷

کمپانی «گریپ» بلژیک با همکاری عمارت نوفل‌لوشاتو، پرفورمنس بودن (Being) را در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا، پرفورمنس «بودن» (Being) با کارگردانی «بارا زیگفوس دوتیر» از ایسلند و بازی دو بازیگر ایرانی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود و پس از اجرای تهران، در شهرهای رشت و شیراز هم اجرا می‌شود.

«بودن» پرفورمنسی معاصر از کمپانی گریپ (کشور بلژیک) است که به دعوت تماشاخانه دا به ایران آمده و تیر و مرداد در ایران روی  صحنه خواهد رفت. پرفورمنسی بر پایه‌ی حرکت با تمرکز بر حضور دو فرد بر روی صحنه که به مساله شکل‌گیری مکالمه میان انسان‌ها و به اشتراک‌گذاری فضا به منظور اکتشاف درباره آن می‌پردازد؛ پرفورمنسی با دغدغه اینکه چگونه می‌توان با وجود تفاوت‌ها و تشابهات فرهنگی با یکدیگر ارتباط برقرار کرد.

بارا زیگفوس دوتیر طراح حرکت ایسلندی، فارغ‌التحصیل آکادمی هنر ایسلند، مدرسه هنر آمستردام و متعاقبا مدرسه پارتس است. بارا دارای شیوه خاص خود در پژوهش و طراحی موارد حرکتی است؛ شیوه‌ای مشخص و گویا دارای شاخصه‌های موسیقایی و منحصر به فرد. او برپایه نیاز به برقراری ارتباط با مخاطب در روندی بداهه‌پردازانه به طراحی می‌پردازد.

بارا در فستیوال‌ها و رخدادهای ملی و بین‌المللی زیادی مانند: فستیوال رقص ریکهویک (۲۰۱۳)، فستیوال فرینج استکهلم (۲۰۱۳)، فستیوال رقص دسامبر (۲۰۱۳)، ایسهات در اوسلو (۲۰۱۴)، پرفورماتیک بلژیک (۲۰۱۵)، فستیوال تئاتر بلژیک (۲۰۱۵)، مووینگ فیوچرز هلند (۲۰۱۵)، تئاتر آن زِ بلژیک، آیسهات کپنهاگ (۲۰۱۶) و ... اجرا داشته است.

بارا زیگفوس دوتیر پیش از این برای برگزاری ورکشاپ، در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ به تهران سفر کرده بود.

معصومه جلالیه و علیرضا میرمحمدی دو بازیگر پرفورمنس «بودن» و هانی حسینی مدیر هنری آن در ایران هستند که روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ تیر ساعت ۱۷:۳۰ و با مدت زمان ۵۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این اثر در تهران با همکاری و مشارکت عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا شده و در کنار آن، کارگاه آموزشی دو روزه‌ای هم توسط خانم بارا زیگفوس دوتیر برگزار می‌شود. جزئیات دقیق زمان برگزاری و نحوه ثبت‌نام این کارگاه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سایر عوامل اجرایی «بودن» عبارتند از: طراح و کارگردان: بارا زیگفوس دوتیر، دراماتورژ: سارا وندریک، بازیگران(اجراگران): معصومه جلالیه، علیرضا میرمحمدی، مدیر تولید: کلارچه اورلمنس، مدیر هنری (ایران): هانی حسینی، موزیک: آیوند لونینگ، لباس: آندرا کرانزلین، طراح نور: جان فدینگر، تکنسین اجرا: ماری وندکاستیل، هانی حسینی و آرمان مقدم، روابط عمومی، محتوا و تبلیغات: معین قوی و ندا نوتاش (تیم روابط بین‌الملل خانه نمایش دا)، دعوت‌کننده: خانه نمایش دا و تولید: کمپانی گریپ بلژیک.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز