خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه آموزش خبر داد:

شکل‌گیری ستاد برنامه‌ریزی مهارت آموزشی سیما/ باید به شیوه‌های فراموش شده استاد شاگردی برگردیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۹۸

مدیر شبکه آموزش گفت: امسال سیما تصمیم گرفت باتوجه به اهمیت مهارت آموزشی، ستاد برنامه‌ریزی مهارت آموزشی سیما را برای اولین بار تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه هفت سیما با حضور مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش) پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

احمدی افزادی در ابتدای این نشست گفت: امسال سیما تصمیم گرفت باتوجه به اهمیت مهارت آموزشی، ستاد برنامه‌ریزی مهارت آموزشی سیما را برای اولین بار تشکیل دهد.

او با اشاره به اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب به توجه به جوانان و نقش و اهمیت جوانان در ۴۰ ساله دوم انقلاب شده، سیما را بر آن داشت تا این ستاد را شکل دهد، گفت: ریاست این ستاد باتوجه به سیاست‌های شبکه آموزش به این شبکه و مسئولیت آن نیز به مدیر شبکه آموزش محول شده است.

احمدی افزادی با طرح این پرسش که «برای رسیدن به این موضوع و مهارت آموزی در دنیای امروز چطور باید عمل کرد؟» با بیان اینکه ما امروز شیوه‌های استاد شاگردی را فراموش کرده‌ایم و باید به آن برگردیم، گفت: با طرح این مساله که امروز یک جوان چطور باید این مهارت را بیاموزد؟ ستاد سیما این کار را شروع کرده و به مرحله عملیاتی رسیده است و باید دید تابستان در این موضوع چه نقشی می‌تواند ایفا کند. چراکه تابستان به عنوان زمان فراغت سه ماهه باید در این موضوع نقش داشته باشد.

مدیر شبکه آموزش خاطرنشان کرد: شبکه‌های سیما به دو دسته در این موضوع تقسیم شدند تا در حوزه مهارت‌آموزی در راستای شبکه آموزش کارهایی را انجام دهند. در کنارش، همه شبکه‌ها بخشی از کار را برعهده گرفته‌اند.

احمدی افزادی ادامه داد: مهم‌ترین همکار ما در این راه، شورای عالی مهارت کشور بوده و بستر خوبی در دولت برای مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است. همچنین دستگاه‌های دیگری همچون ستاد نیروهای مسلح نیز در این موضوع در کنار ما قرار دارند و ما به نوعی قرارگاه مهارت آموزی کشور محسوب می‌شویم. راهبری این موضوع نیز برعهده رهبری کشور بوده که به‌شدت به مسئله مهارت‌آموزی تاکید ویژه دارند.

او با بیان اینکه در بین نسل جوان باید میل به مهارت آموزی ایجاد شود، اظهار داشت: دغدغه رسانه ملی ایجاد همین رغبت بوده که شاید کار دشواری باشد، اما عملیاتی است.

احمدی افزادی با اشاره به اینکه کمتر در جامعه می‌بینیم که به مهارت‌آموزی توجه نشود، گفت: ما در کشور فرهنگ غنی استاد شاگردی را داریم که زنده کردن آن در ذیل بحث مهارت آموزی به شمار می‌آید.

مدیر شبکه آموزش «مردم آموزش و مهارت» را شعار این موضوع خواند و گفت: افول یک تمدن از بی‌مهارتی یک جامعه آغاز می‌شود و مردم ما در طول تاریخ این موضوع را با مهارت‌های خاص خود ثابت کرده‌ایم.

احمدی افزادی یادآور شد: موضوع‌های خانواده، کودک و نوجوان، ورزش و سرگرمی و کسب و کار، چهار محور از محور‌های اصلی کار ما به شمار می‌آید.

مدیر شبکه آموزش در ادامه بیان کرد: در حوزه خانواده ۲۹۰۰ دقیقه برنامه جدید در هفته، در حوزه برنامه‌های کودک نوجوان ۸۴۰ دقیقه برنامه، در حوزه مهارت‌های ورزشی و سرگرمی ۸۶۰ دقیقه برنامه، در حوزه کسب و کار ۱۱۷۵ دقیقه برنامه مستقیم در حوزه مهارت محوری در شبکه‌های مختلف در هفته خواهیم داشت.

احمدی افزادی ادامه داد: برنامه سفرگرد در حوزه مهارت سفرآموزی، برنامه صبحی دیگر که مهارت‌های مختلفی از جمله زبان فارسی را خواهیم داشت، برنامه موتور جستجو در حوزه کسب و کار، برنامه چترنجات در حوزه تامین امنیت در سفرهای خارجی، برنامه پرسشگر در حوزه آموزش و پرورش، برنامه گاه و بیگاه که به شعر خوب در حوزه موسیقی می‌پردازد، برنامه هفت ترفند از جمله برنامه‌های مهارت آموزی شبکه آموزش به شمار می‌آید. همچنین برنامه مثبت چهل با اجرای گیتی خامنه به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب بوده و مختص به ۴ گروه سنی ۴۰-۳۰ ، مثبت ۴۰ ، چهل چهل قرار است به زودی پخش خود را آغاز کند.

احمدی افزادی در ادامه درباره دو طرح ملی توضیح داد: یک طرح ملی مهارت آموزی که با همکاری آموزش و پرورش، موسسات و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شده و دوره‌هایی برای مهارت آموزی برگزار می‌شود و دیگری طرح دومی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم، المپیاد جهانی مهارت است که به مناسبت آن می‌خواهیم ۵۰ فرد استاد شاگرد ماهر را معرفی کنیم. این رویداد بزرگ‌ترین رویداد دوسالانه کشور بوده که امسال ۱۱ نفر در ۱۱ رشته شرکت می‌کنند و کل شرکت‌کنندگان این رویداد ۱۶۰۰ نفر بوده که از ۶۰ کشور در شهر قازان روسیه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه ما مهارت را نسبت به کشورهای دیگر آنچنان جدی نگرفته‌ایم که در حال حاضر یکی از وظایف اصلی ستاد مهارت به شمار می‌آید و در برنامه کاری ما قرار گرفته است. در کنار آن بنا داریم امسال پوشش ویژه المپیاد جهانی مهارت آموزی را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز