خبرگزاری کار ایران

حضور حسین علیزاده در کنسرت «بانگ نو»

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۹۵

کنسرت گروه «بانگ نو» ۲۳ و ۲۷ خردادماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان موسیقی سنتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کنسرت گروه «بانگ نو» با سرپرستی نسترن هاشمی ۲۳ و ۲۷ خردادماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان موسیقی سنتی برگزار شد.

این کنسرت در قالب یک پارت  ۸۰ دقیقه‌ای اجرا شد. یک پارتی بودن این کنسرت به دلیل نحوه‌ چیدمان قطعات بود، چیدمانی که امکان قطع آن‌ها وجود نداشت. قطعات روایت داستانی داشتند و مخاطبان را همراه خود می‌کردند.

این کنسرت لحنی شورانگیز و پرهیجان داشته و تحرک ریتمی در این کنسرت بسیار بود و اساتید به ‌نامی همچون حسین علیزاده، اسماعیل تهرانی، کریم قربانی، علی اکبر شکارچی، محمد موسوی (مدیر مسوول انتشارات ماهور)، بیاض امیرعطایی، شهرام صارمی در این کنسرت حضور داشتند. حسین علیزاده نیز با حضور در این کنسرت درباره آن گفت: همنوازی خوب در این کنسرت نشان‌گر این است که اعضای گروه ساعت‌ها برای درست نواختن تمرین کرده‌اند. قطعات زیبایی در این کنسرت نواخته شد. در چندسال اخیر شاهد پیشرفت روزبه روز نسترن هاشمی بوده‌ام و به خوبی می‌دانم که عاشق نواختن است و بی‌وقفه برای رسیدن به هدف تلاش می‌کند. امیدوارم همچنان آثار خوبی از ایشان بشنویم. همچنین گروه «بانگ نو»، آداب حضور در صحنه را نیز به خوبی دانسته و اجرا کردند. 

همچنین برای این کنسرت از نوازندگانی دعوت به همکاری شده بود که توانایی بالایی در اجرای قطعات سنگین موسیقی داشتند. تمام تلاش‌ برای اجرای صحیح قطعات بر روی سن شد. در مجموع  هدف اجراکننده‌ این کنسرت زنده نگه داشتن موسیقی ایرانی و بیان آن با زبان امروز است. اجراکننده‌ که سال‌ها علاوه بر تدریس، تمرین موسیقی هر لحظه در حال کشف روزنه‌های جدید در موسیقی ایرانی و آهنگسازی است. آهنگسازی قطعات بر پایه ردیف موسیقی ایرانی و تنظیم آنها با نگاه چند صدایی (پلی فونی) برای سازهای ایرانی انجام شده بود. قطعات شور انگیز و پرهیجانی که که در ساختار اجرا بود شنونده را متوجه گذر زمان نمی‌کرد.

اولین قطعه این کنسرت تصنیف(من گر چنین به چشمم) با شعر حسین منزوی بود و در ادامه اعضای گروه به تکنوازی و گروه نوازی پرداختند. اشعار این کنسرت از شعر شعرای معاصر انتخاب شده بود. همچنین در این کنسرت از سازهای سنتور، تار، کمانچه، کمانچه آلتو، تنبک، بندیر، دف،ویولن سل و .... استفاده شده بود.

فرهاد آییش نیز در این کنسرت حضور داشت و درباره این اجرا گفت: اجرای بسیار خوبی بود و روح دوست قدیمم محمدرضا لطفی شاد شد.

لازم به ذکر است که دی ماه گذشته، نسترن هاشمی آلبومی رو با عنوان شعر زن از سوی انتشارات ماهور منتشر کرد.

برنامه بعدی نسترن هاشمی و گروه‌اش برگزاری تور کنسرت در شهرهای مختلف ایران است. نسترن هاشمی‌مدرس دانشگاه هنر تهران است و از شاگردان استاد شادروان محمد رضا لطفی و از اعضای گروه «شیدا» بوده است. وی شاگردی استاد اردوان کامکار در بخش نوازندگی و شاگردی استاد مهران روحانی در بخش آهنگسازی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز