خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته فرهنگی نوردیک اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۱۲

هفته فرهنگی نوردیک جمعه ۳۱ خرداد در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، هفته فرهنگی کشورهای نوردیک (دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد) ۳۱ خرداد تا ۴ تیر در محل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی کشورهای نوردیک با حضور سفرای کشورهای دانمارک، نروژ، فنلاند و سوئد جمعه ۳۱ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه هفته فرهنگی نوردیک با عنوان «رد پای شمال، روزهای شمالی در تهران» جمعه ۳۱ خرداد در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در بخش نمایشگاهی دانمارک، مبلمان طراحی شده توسط آرشیتکت‌های معروف جهانی هم‌چون آرنه یاکوبسن و پل هنینگسن به نمایش گذاشته می‌شود.

در بخش نمایشگاهی فنلاند، نمایشگاه پوستر اریک بروون به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه ۵۰ اثر از اریک بروون به روی دیوار می‌روند.

در بخش نمایشگاهی نروژ، مجموعه عکس‌هایی از «مسیرهای خوش‌منظره» نروژ به نمایش در می‌آید. در این نمایشگاه ۵۷ اثر به نمایش گذاشته می شود.

سه‌شنبه ۴ تیر دو فیلم از کشور دانمارک به نمایش درمی‌آید. فیلم «دختر جادوگر» به کارگردانی کنت کاینس (فیلمی مناسب برای نوجوانان) ساعت ۱۸ و فیلم مستند «موفقیت بزرگ» به کارگردانی کسپراسقپ اسکولا که به موضوع زندگی اینگلس آرشیتکت مشهور دانمارکی اختصاص دارد، ساعت ۲۰ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند.

در بخش فنلاند، فیلم مستند «گنج آهن» ساخته دهقان محمدی دوشنبه ۳ تیر ساعت ۲۰ به نمایش درمی‌آید. این مستند به زندگی و کار الیا هیلتونن مجسمه‌ساز برجسته فنلاندی اختصاص دارد.

مجسمه تاریخی نخل طلایی ساخته الیا هیلتونن چهار دهه پیش در سال ۱۹۷۵ در پارک ملت نصب شده است.

در بخش نروژ، دو فیلم کوتاه با موضوع کودکان به نمایش در می‌آید. «آد یک تخم مرغ است» به کارگردانی کریستین اولست و «متوسط‌ترین ماهی دنیا» به کارگردانی کاتینکا تانبرگ به نمایش درمی‌آیند.

در بخش سوئد، کارگاه مطالعه و نقاشی کودکان یکشنبه ۲ تیر ساعت ۱۶ تا ۱۸ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

یکشنبه ۲ تیر ساعت ۱۹:۳۰ نیز «آسا لیند» نویسنده سوئدی با موضوع «ادای احترام به ادبیات کودکان» سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز