خبرگزاری کار ایران

مونسان در بدو ورود به اصفهان:

گردشگری مسیری میان‌بر برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۴۳

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سال گذشته سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی ۱۱/۸ میلیارد دلار بوده است که نشان‌دهنده اهمیت این صنعت در حوزه اقتصاد و ارزآوری است.

به‌ گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در سفر به استان اصفهان و در بدو ورود به شهر اصفهان در جمع  خبرنگاران گفت: خوشحالم که امروز خدمت مردم اصفهان می‌رسم و در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان حضور می‌یابم.

او افزود: گردشگری در دنیا یک اقتصاد مهم به‌حساب می‌آید و به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است. کشورهای در حال توسعه، گردشگری را راه میان‌بر خود قرار داده اند که بتوانند در اقتصاد جلو بیفتند.

دکتر مونسان ادامه داد: گردشگری در ایجاد اشتغال و ارزآوری در کشورها اهمیت دارد و نسبت به حوزه صنعت با هزینه بسیار کمتری در این حوزه می‌توان شغل ایجاد کرد.

او یادآور شد: در کشور ما نیز گردشگری می‌تواند یک اقتصاد نوظهور باشد اگرچه این گلایه وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های فراوان از این فرصت تا کنون به‌خوبی استفاده نشده، اما این صنعت می‌تواند یک اقتصاد نوظهور برای کشور ما باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آمار بانک مرکزی، سال گذشته ۱۱/۸ میلیارد دلار سهم گردشگری در تولید ناخالص کشور بوده است و ۵۲درصد در سال گذشته رشد گردشگر داشتیم و تعداد گردشگران از ۵میلیون و ۱۰۰هزار نفر در سال ۹۶ به ۷/۸میلیون نفر در سال ۹۷ رسید.

او افزود: علاوه بر این به‌نظر می‌رسد سفر در سبد خانوارها قرار گرفته است و در همین تعطیلات عید فطر شاهد آمار بالای سفر و گردشگری بودیم و نشان از اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد دارد و در نشاط اجتماعی نیز تاثیر گذار است.

معاون رئیس جمهوری خاطر‌نشان کرد: اصفهان نیز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ماست و سازمان میراث‌فرهنگی به این استان در حوزه گردشگری توجه خاصی دارد و امیدواریم نمایشگاه گردشگری اصفهان نیز محلی برای بازاریابی و تعامل با شرکت‌های خارجی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز