خبرگزاری کار ایران

کمال تبریزی مطرح کرد؛

آخرین وضعیت سریال‌های سرزمین کهن، الف ویژه و فیلم خیابان‌های آرام

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۳۵

کمال تبریزی می‌گوید: احتمال نمایش سریال سرزمین کهن در شبکه وی او دی وجود دارد و فیلمنامه سریال الف ویژه نیز در حال بازنویسی برای ساخت است.

کمال تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت سریال "سرزمین کهن" گفت: بعد از مشکلاتی که برای سریال به وجود آمد و صداوسیما از پخش آن خودداری کرد، تلاش داریم تا شرایطی را فراهم کنیم که امکان نمایش سریال در شبکه نمایش خانگی و سامانه‌های وی او دی فراهم شود.

وی ادامه داد: چند سامانه وی او دی علاقه جدی دارند تا سریال سرزمین کهن را به صورت گسترده توزیع کنند اما از آ‌نجا که مالک سریال صداوسیماست باید بین این سامانه‌ها و صداوسیما حتما توافقات دوطرفه‌ای صورت بگیرد و البته مذاکرات خوبی نیز انجام شده است.

کارگردان سریال "سرزمین کهن" گفت: این سریال در سه فصل ساخته شده که فصل اول و دوم آماده نمایش است و فصل سوم به دلیل آ‌نکه پخش سریال متوقف شد، تولید فصل سوم نیز متوقف شد و توقف نیز به دلیل مسائل مالی بود. البته فصل سوم نیز در مرحله صداگذاری و مراحل پس از تولید است. 40 قسمت از سریال آماده پخش است و 20 قسمت دیگر نیز برای آماده پخش شدن نیاز به حل مشکلات مالی دارد.

وی ادامه داد: از آنجا که تلویزیون قصد ندارد برای پخش این سریال از طریق شبکه‌های صداوسیما تصمیمی بگیرد و همچنین زمان توقف سریال بسیار طولانی شده و این مساله هزینه‌های زیادی را در بخش‌هایی همچون نگهداری راش‌های سریال به تهیه‌کننده وارد کرده، اگر این سریال در شبکه نمایش خانگی عرضه شود، می‌تواند اتفاقات مهمی را به دنبال داشته باشد.

تبریزی همچنین با اشاره به رفع سوءتفاهماتی که در پخش فاز یک به وجود آمده بود، گفت: نمایندگان محترم استان‌ها و قومیت‌هایی که به فاز یک این سریال اعتراض داشتند نسخه اصلاح شده را دیدند و آن را تایید کردند و سوءتفاهمات برطرف شد و اگر تلویزیون به دلایل دیگری نمی‌خواهد سریال را پخش کند عرصه‌هایی همچون وی او دی و اینترنت بستر مناسبی برای پخش این سریال هستند و حتی می‌توان با انجام توافقاتی به راه‌‌حلی رسید که سریال همزمان در اینترنت و صداوسیما عرضه شود.

کارگردان فیلم "خیابان‌های آرام" که مدت‌هاست امکان نمایش ندارد درباره آخرین وضعیت این فیلم نیز گفت: با توجه به شرایطی که به وجود آمده و فیلم‌هایی همچون "آشغال‌های دوست داشتنی" و "عصبانی نیستم" که پیش از این اجازه نمایش نداشتند اجازه اکران پیدا کردند، بسیار علاقه دارم که فیلم "خیابان‌های آرام" نیز اکران شود و بعد از پایان نمایش فیلم "ما همه باهم هستیم" قصد دارم با سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده "خیابان‌های آرام" صحبت کنم و به راه‌حلی برای نمایش این فیلم برسیم و با وزارت ارشاد نیز برای اکران آن گفتگو کنیم.

تبریزی درباره آخرین سریال خود به نام "الف ویژه" که بخش‌هایی از آن نیز تصویربرداری شده اما در همان ابتدای کار تصویربرداری متوقف شد، گفت: زمانی که به من پیشنهاد ساخت سریالی به نام "الف ویژه" شد فیلمنامه ‌آن تصویب شده بود و قرار بود پیش از من محمدرضا هنرمند آن را کارگردانی کند اما او از کارگردانی این اثر انصراف داده بود اما برای فیلمنامه زحمت زیادی کشیده بود و طبق گفتگویی که باهم داشتیم بسیار علاقه داشت که این فیلمنامه ساخته شود.

وی ادامه داد: زمانی که با مدیران تلویزیون صحبت کردم در چند جلسه از آنها پرسیدم که آیا شما برای ساخت این سریال تصمیم قطعی گرفته‌اید که هر بار پاسخ مدیران به من مثبت بود و من تصور می‌کردم که بعد از ساخت سریال "دوران سرکشی" که یک گام رو به جلو در سریال‌سازی بود، سریال "الف ویژه" نیز می‌تواند سریال‌های تلویزیون را یک گام به جلو ببرد.

تبریزی افزود: بعد از موافقت مدیران سیما و فراهم شدن شرایط ساخت، تصویربرداری سریال کاملا بر اساس فیلمنامه‌ای که در صداوسیما تصویب شده بود، آغاز شد. بعد از فیلمبرداری چهار قسمت از سریال، مدیران تلویزیون از ما خواستند که بخش‌های فیلمبرداری شده را برای بازبینی ارسال کنیم اما درنهایت خواستار توقف تصویربرداری به بهانه‌هایی همچون  حضور نیافتن بازیگران معروف و یا کیفیت آن شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال بازنویسی مجدد فیلمنامه هستیم تا با توافق دوباره و اتمام بازنویسی، فیلمبرداری آن را با یک گروه جدید آغاز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز