خبرگزاری کار ایران

یک پخش‌کننده فیلم:

آمار فروش فیلم‌ها ثبات ندارد/«زهر مار» از 28 خرداد اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۹۹

امیرحسین حیدری معتقد است: روند فروش و اکران فیلم‌های امسال از نوروز 98 تا امروز سینوسی است و این مسئله نشان می‌دهد این فیلم‌ها نتوانستند مخاطب حداکثری را به سینما جلب کنند.

امیرحسین حیدری (پخش‌کننده سینما) با اشاره به آخرین وضعیت پخش فیلم زهر مار گفت: باتوجه به اینکه چند فیلم پرفروش و خوب از عید سعید فطر اکران شدند و پیش از آن نیز فیلم‌های پرفروشی همچون «سامورایی در برلین» و «تگزاس» اکران شده بودند و همچنین اکران فیلم‌هایی که از نوروز نمایش داشتند، ادامه پیدا کرده بود، ما شاهد بودیم که ترافیک در اکران بهار افزایش پیدا کرده لذا تصمیم گرفتیم علیرغم آنکه قرار بود اکران زهر مار در عید فطر آغاز شود، دو هفته نمایش این فیلم را به تاخیر بیندازیم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم از 28 خرداد فیلم زهر مار به نمایش دربیاید و در این مدت فیلم «نبات» که یک فیلم فرهنگی خوب است به اکران خود در سرگروه ما در پردیس سینمایی زندگی ادامه دهد و با این تصمیم هم مخاطب می‌تواند فیلم‌ها را به راحتی انتخاب کند و هم فیلم‌های دیگر از دیده نشدن لطمه نمی‌بینند.

 وی با اشاره به وضعیت اکران فیلم‌های نوروزی و عید فطر گفت: میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های به نمایش درآمده در اکران نوروز نشان می‌دهد که در سال 98 مخاطب ایرانی در بهترین حالت ماهی یکبار و یا برخی‌ها هر دو هفته یکبار به سینما می‌روند. یعنی از هر چهار فیلمی که در طول یک ماه اکران می‌شوند این شانس فقط برای یک فیلم وجود دارد که تماشاگران آن را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اکران همزمان چند فیلم خوب اشتباه است، گفت: هم اکنون شش فیلم پرمخاطب که پتانسیل جذب تماشاگران را به سینما دارند، به صورت همزمان اکران شده‌اند و این مسئله یک رقابت غلطی را ایجاد کرده است در حالی که شورای صنفی می‌توانست تعدادی از این فیلم‌ها را در ماه رمضان اکران کند تا ما در همه زمان‌ها و فصل‌های اکران شاهد فروش خوبی باشیم. همان‌گونه که در سال‌های گذشته در ماه رمضان شاهد بودیم که از افطار تا سحر مردم از فیلم‌ها استقبال می‌کردند.

وی ادامه داد : البته بخشی از این مسئله تقصیر شورای صنفی نمایش نیست زیرا بسیاری از تهیه‌کننده‌ها علاقه زیادی دارند تا آثارشان را در نیمه اول سال اکران کنند و شورای را تحت فشار می‌گذارند.

وی ادامه داد: نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که این فروش از ثبات برخوردار نیست و مانند یک نمودار سینوسی دائم بالا و پایین می‌شود. در حالی که در یک روند درست اکران باید استقبال از فیلم‌ها و نمودار فروش در یک مسیری افزایش پیدا کند و بعد از چند هفته روند نزولی پیدا کند.

حیدری با اشاره به کاهش سهم پخش‌کنندگان از 10درصد به 7 درصد گفت: از لحاظ کارشناسی، این تصمیم غلط است زیرا هزینه‌های تبلیغات و پخش فیلم افزایش پیدا کرده و امیدواریم با درایت و تدبیر بزرگان در سینما و به خصوص انجمن پخش‌کنندگان این مسئله حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز