خبرگزاری کار ایران

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس، تعامل دانشگاه و تولیدکنندگان

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۹۲

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ۲۰ تا ۲۵ خرداد با هدف استفاده از ظرفیت دانشگاه و جلب نظر صاحبان صنایع پوشاک در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرضیه گرد (رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی) در نشستی خبری سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس گفت: سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس ۲۰ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود و اختتامیه این جشنواره روز ۲۵ خرداد خواهد بود اما نمایشگاه جشنواره تا ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این جشنواره درپی بکارگرفتن توانمندی‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه مد و لباس در سراسر کشور و سوق دادن آن به سمت بازار کار است. از این رو تاکنون ۸۵۵ اثر از سوی دانشجویان به جشنواره ارسال شده است.

 او همچنین از برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از جمله «شناخت بازار کسب و کار» و «شناخت انتظارات صنعتگران پوشاک از جامعه دانشگاهی»  خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم با تعامل دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان لباس، این حوزه را توسعه دهیم.

حمید قبادی (مشاور معاون وزیر و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس) نیز با اشاره به آنکه شاید نتوان گفت تولیدکنندگان نگاه عمیق و تاثیرگذاری نسبت به دانشگاه‌ها دارند،‌ تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این رویداد باعث معطوف شدن نگاه جامعه تولید به ظرفیت دانشگاه شود.

وی ابراز امیدواری کرد که به تدریج جامعه دانشگاهی با توجه به ذائقه و علایق و ایجاد ارتباط بین روندهای محرک مد و لباس، پاسخ گوی نیاز مردم باشد که البته استمرار این رویداد و سیاستگذاری، زمینه ایجاد این ارتباط عمیق را برقرار می‌کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه ارتباط عمیق بین دانشگاه و جامعه تولید لباس وجود ندارد و شاید این نقص دو طرفه باشد، ادامه داد: ایجاد ارتباط از طریق جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس با حضور جامعه تولید در نمایشگاه، می‌تواند بخشی از این نقص را رفع کند.

وی همچنین شناخت نقایص و نقاط ضعف حوزه علمی و دانشگاهی را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و توضیح داد: اختیاراتی که وزارت علوم در سال‌های اخیر به برخی دانشگاه‌ها همچون تعیین مقاطع تحصیلی و یا سرفصل‌های درس‌ها داده، می‌تواند به حوزه مد و لباس کمک کند.   

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اضافه کرد: بخشی از رویدادها از مجموعه جشنواره فجر مد و لباس تفکیک شده و ساختار مستقلی یافته که یکی از آنها جشنواره دانشجویی مد و لباس است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف استقلال این رویداد، اهمیت مخاطبان و دست اندرکاران و دانشگاهیان حوزه مد و لباس است و در همین راستا کارگروه مد و لباس ماموریت های مختلفی به برخی دانشگاه‌ها داده که از جمله آن می‌توان به مسئولیت تولید محتوا توسط دانشگاه الزهرا (س) و طراحی و کمک به تولید پارچه به دانشگاه علم و فرهنگ اشاره کرد.

وی با توضیح اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت ارشاد است و سایر وزارتخانه‌ها عضو آن هستند، گفت: یکی از ماموریت های کارگروه مد و لباس، تولید محتوا و انتشار کتاب است که در همین راستا طی این سالها ۲۷ کتاب با عنوان «شیما» منتخبی از آثار برگزیده طراحی‌های دوره‌های مختلف جشنواره مد و لباس فجر منتشر شده است.

 دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  همچنین گفت که ۸ عنوان مقاله برگزیده نیز در حوزه مد و لباس منتشر شده است.

مهنار ترابیان (استاد دانشگاه و معاون دانشگاه شریعتی) که دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس را بر عهده دارد، گفت: سومین دور جشنواره بیشتر به دنبال این است که جامعه صنعتی که به دور از دروس دانشگاهی است و معتقد است دانشگاهیان مناسب  صنعت نیستند، را به دانشگاه نزدیک کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نشستی برای بررسی راهکارهای فعال شدن دانشجویان حوزه مد و لباس در این صنعت گفت: قرار است در سومین جشنواره مسابقه‌ای طی دو روز با حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان مد و لباس با عنوان «از ایده تا اجرا» در کارگاه‌های این دانشکده برگزار شود. دانشجویان باید طرح‌های خود را برای صاحبان صنایع به نمایش بگذارند.

ترابیان گفت: آثار ارسالی به این جشنوارها ارزیابی و در بخش ضمائم همچون کیف، کفش، شال و روسری نیز داوری انجام شده و برای چیدمان در نمایشگاه آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ارسال آثار به جشنواره ۲۵ اردیبهشت بود، افزود: اما به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌ها پذیرش آثار تا دهم خرداد انجام شد.

معاون دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی توضیح داد: از ۸۹۰ آثار ارسالی به جشنواره ۳۴۰ اثر مربوط به دانشکده شریعتی و باقی آثار از سایر دانشگاه‌های کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز