خبرگزاری کار ایران

جزئیات شانزدهمین جشنواره فیلم نهال اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۲۵

رضا باستانی دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم نهال با اعلام برنامه‌های این دوره از جشنواره از برگزاری بزرگداشت بهرام دهقانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز نشست خبری شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال در دانشکده سینما تئاتر برگزار شد.

در این نشست رضا باستانی (دبیر این دوره از جشنواره) اظهار داشت: امسال بخشی را مربوط به بهرام دهقانی در نظر گرفته‌ایم که قرار است بزرگداشتی برای ایشان برگزار کنیم.

وی افزود: تیم برگزارکننده نهال، امسال سعی می‌کند قدم‌های جدیدی بردارد. نگاهی که داشتیم این بود که جشنواره از انحصار دانشجوهای سینما خارج شود. ما یک شبکه تشکیل دادیم تا ارتباطی بین دانشجویان علاقه‌مند به سینما به‌وجود بیاید و جشنواره محلی برای تمام دانشجویان علاقه‌مند باشد تا بتوانند در آن حضور داشته باشند.

باستانی خاطرنشان کرد: همه دانشجویان می‌توانند در ورک‌شاپ‌های نهال حضور داشته باشند. ما در جشنواره حتی مسئولانی انتخاب کردیم که دانشجوی غیرسینمایی هستند. از طرفی توسط انجمن سینمای جوان پوستر این جشنواره به همه شهرستان‌ها ارسال شد.

در ادامه این نشست پویا زیدآبادی (جانشین دبیر جشنواره) گفت: ما امسال با سایت نماوا قراردادی امضا کردیم که اعضای آکادمی جشنواره و برندگان می‌توانند فیلم‌ها را رایگان ببینند و رای بدهند. ما امسال سعی کردیم آکادمی را مهم بدانیم‌ و جدی در نظر بگیریم.

وی افزود: یک همکاری دیگر با شرکت تیکس پارس داشتیم که شرکتی بین‌المللی در برگزاری ایونت‌ها است. برای اولین سال ما رزرواسیون به صورت اینترنتی داریم و ۷۰ درصد سالن فارابی قرار است از سایت رزرو شود. همچنین در راستای مدیریت فضای جشنواره با تیکس پارس همکاری داریم.

رضا باستانی در ادامه این نشست خبری، گفت: ۵۷۳ اثر داخلی و ۲۰۷ اثر بین المللی به شانزدهمین دوره جشنواره نهال رسیده است.

وی افزود:  از بخش داخلی ۳۵ فیلم کوتاه داستانی، ۱۱ فیلم پویانمایی، ۵ فیلم تجربی، ۴ فیلم مستند، ۹ فیلم سال اولی‌ها در بخش اصلی و ۳۱ فیلم نیز در بخش جنبی تماشا نمایش داده می‌شود.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال گفت: از ۲۰۷ اثر بین‌المللی که از ۳۹ کشور جهان به دبیر خانه جشنواره رسیده است ۱۳ اثر به نمایش درمی‌آید. نکته جالب توجه این است که از همه فیلم‌های خارجی برای حضور در جشنواره مبالغی دریافت شده است و فیلم کوتاه برنده اسکار نیز در این دوره حضور دارد.

باستانی افزود: افتتاحیه این جشنواره ۲۰ خرداد و اختتامیه آن ۲۹ خرداد ساعت ۱۷ در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

وی گفت: ۲۵ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال در مراسم اختتامیه معرفی و قدردانی خواهند شد.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال در پایان اظهار داشت: آثار این جشنواره از ۲۱ تا ۲۹ خرداد در دانشگاه هنر به نمایش درخواهد آمد و گالری عکس و پوستر این دوره از جشنواره نیز از ۲۲ تا ۲۸ خرداد در خانه هنرمندان برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود. امسال جایزه فیلمنامه ساخته نشده نیز به جشنواره افزوده شده است.

در پایان این نشست از پوستر شانزدهمین جشنواره فیلم نهال رونمایی شد.

جزئیات شانزدهمین جشنواره فیلم نهال اعلام شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز