خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده برنامه سلام صبح به خیر مطرح کرد؛

با حاشیه مشکلی ندارم / هیچ برنامه‌ای در تلویزیون در کلاس صبحگاهی مانند سلام صبح بخیر توفیق بدست نیاورده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۷۳

ابوالفضل صفری درباره واکنش‌ها نسبت به این برنامه گفت : به شخصه فکر نمی‌کنم هیچ برنامه‌ای در تلویزیون در کلاس صبحگاهی با پخش ۲۰ قسمت در این حد از درجات و توفیق را پیدا کرده باشد.

ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده برنامه سلام صبح به خیر) درباره واکنش‌ها نسبت به آیتم‌هایی از این برنامه که غالبا در فضای مجازی پخش شده و حواشی را برای آن ایجاد کرده‌ است، به خبرنگار ایلنا گفت:  برنامه سلام صبح به خیر برنامه ای است با ساختار،  محتوا و لحن نسبا جدید منتها شاید ذائقه مخاطب به برنامه‌ها و فرم‌های دیگر برنامه صبحگاهی عادت کرده و مقداری از واکنش‌ها به آن به این دلیل است که هنوز بیننده با آن ارتباط کامل نگرفته است. قطعا این برنامه یک اتفاق تازه بوده که پروسه خلق ادبیات و لحن خاص مجری‌اش شش،هفت سال به طول انجامیده است.

وی افزود: ما در سلام صبح به خیر گونه جدیدی از اجرای  تلویزیونی رسیده ایم  که ظاهری کاملا غیر رسمی دارد؛ حرف‌های خیلی عمیق می‌زند و برای ایجاد آن چندین سال زمان صرف شده است . بخشی از حواشی ایجاد شده به خاطر دیده شدن برنامه و ذات آنتن شبکه سه بوده است. وگرنه ما طراحی ویژه ایی انجام نداده‌ایم که آیتمی از برنامه در فضای مجازی وایِرآل شود. چراکه به شخصه منتقد جدی برنامه‌سازی از این گونه هستم و  ما به هیچ وجه مثل برخی برنامه‌های دیگر، برش یک دقیقه‌ای برای دیده شدن در فضای مجازی آماده نکرده و مخالف این کار هستیم.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: حواشی جوجه‌ای که در برنامه به وجود آ‌مد موضوع بامزه‌ای بود که طراحی شده بود ولی کاری که روی آنتن انجام شد، دست ما نبود و به طبع زنده بودن برنامه کاری از دستمان بر نمی‌آمد. مسائل دیگری که مطرح می‌شود نیز یک‌سری برداشت شخصی بوده و قصد و نیتی در کار نبوده است. به عنوان مثل در موضوع اصفهان و پورشه هم حرف مجری در فضای مجازی سانسور شده و بخش مهمی از صحبت‌های مجری نشان داده نمی‌شود. در واقع  این اتفاق یک واکنش انتقادی نسبت به یک خبر بود که ظاهری طنز آلود داشت و بر اساس آن مجری در ابتدا نمی‌دانست که چه اتفاقی افتاده و با کنایه اعلام کرد که خانواده دختری که پورشه دارند دامادی را به غلامی قبول نمی‌کنند؟ مجری مکمل نیز در جواب گفت که البته در این حادثه دو نفر فوت کردند که بعد از آن مجری اول صحبت خود را اصلاح کرد ولی این قسمت در فضای مجازی حذف شده است.

صفری ادامه داد: بخش مهمی از طنز این است  که شما با مسائل با نگاه انتقادی برخورد کنید که به این صورت بتوان حرف‌های بسیار جدی را عنوان کرد. درباره پخش ویدیوها در فضای مجازی نیز نمی‌توان گفت که این کار بی‌اخلاقی است چرا که عده‌ای از همین کار کسب درآمد می‌کنند و زندگی‌شان می‌چرخد. به شخصه با این کار مخالف نیستم و همانطور که من کارم برنامه‌سازی است یک سری کارشان حاشیه‌سازی بوده و اتفاقا آنها نیز باید به کار خود برسند.البته نظر شخصی من است. بالاخره همه نوعی کار رسانه ای می کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با حاشیه ‌سازی علیه برنامه خود موافق است، گفت: بله از نظرم اتفاق بدی نیست.   موضوعی که در برنامه صبح هم به آن رسیدیم و تنوع آیتم ها و افرادی که دربرنامه نشان داده می شود نشان از همین نوع نگرش است . یعنی همه ی اقشار  از لایه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی را نمایندگی می کنیم .به عنوان مثال هیچکس از تلویزیون  توقع نقد کسی همچون رائفی‌پور را ندارد ولی ما برای اولین بار آقای رائفی‌پور را در تلویزیون نقد کردیم؛ همانطور که رفتار اشتباه خانم افشار را عنوان کردیم.

  صفری در پاسخ به مقایسه برنامه سلام صبح به خیر با حالا خورشید رضا رشیدپور که از سوی بسیاری مطرح می‌شود، نیز توضیح داد: باید برنامه‌ها را نقطه به نقطه بررسی کرد، آقای رشیدپور تقریبا چهار سال روی آنتن بود و شما اگر برنامه سلام صبح به خیر را به صورت نقطه به نقطه و در زمان مشابه با حالا خورشید مقایسه کنید، نتایج جالبی به دست می آید.  ضمن اینکه مقایسه دو برند در یک شبکه مقایسه ی درستی نیست رضا رشیدپور  حتما خیلی برای برنامه ی خود زحمت کشیده است تا به این حد از توفیق  رسیده باشد ، ولی به شخصه فکر می کنم برنامه ی سلام صبح به خیر با پخش ۲۰ قسمت  توفیقی بیش از انتظار خود و سازمان رسیده است . بهرحال حالا خورشید برنامه  ای چند ساله و سلام صبح بخیر برنامه ای چند روزه است .

صفری در پاسخ به مقایسه برنامه سلام صبح به خیر با حالا خورشید رضا رشیدپور که از سوی بسیاری مطرح می‌شود، نیز توضیح داد: باید برنامه‌ها را نقطه به نقطه بررسی کرد، آقای رشیدپور تقریبا چهار سال روی آنتن بود و شما اگر برنامه سلام صبح به خیر را به صورت نقطه به نقطه و در زمان مشابه با حالا خورشید مقایسه کنید، حتما قابل توجه است. به شخصه فکر نمی‌کنم هیچ برنامه‌ای در تلویزیون در کلاس صبحگاهی  با پخش ۲۰ قسمت در این حد از درجات و توفیق را پیدا کرده باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توان از برنامه‌ای که تازه شروع شده این انتظار را داشت که به عنوان مثال به اندازه برنامه‌ای که بعد از ۲۵۰ کلاکت به موفقیت رسیده توفیق داشته باشد .

 اساسا برنامه‌سازی مثل ساخت یک ساختمان بوده که شما برای ساخت سازه‌ای جدید باید دوباره از ابتدا شروع کنید که ما دقیقا این کار را کرده‌ایم. حتی چهره‌هایی که جلوی دوربین برنامه می‌آیند، جزو چهره‌های قدیمی نیستند. به نوعی همه چیز برنامه را از نو ساختیم و سلام صبح به خیر محصول جدیدی است.

این تهیه‌کننده در مقایسه ی این برنامه با سایر برنامه ها گفت :همان طور که عرض کردم ۲۰ قسمت از این برنامه پخش شده است و از منظر یک تهیه کننده مقایسه یک برنامه ی ۲۰ قسمتی با یک برنامه ی ۷۰۰ ،۸۰۰ کلاکتی اتفاق بزرگ و خوبی است و همین نشان از موفقیت نسبی برنامه دارد.

صفری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اتفاق‌هایی که در ادامه سلام صبح به خیر قرار است ایجاد شود نیز توضیح داد: فعلا در فصل اول چیزی اضافه نخواهد شد و ما بیشتر بحث تثبیت را دنبال می‌کنیم که همان سیاستی است که تلویزیون به ما ابلاغ کرده است. همچنین لازم است بگویم آقای رشیدپور بر خلاف حواشی که در بیرون ساخته می‌شود، برای استراحت رفتند و ایشان پس از ریکاوری برنامه حالا خورشیدبه آنتن بر می گردد. طرح برنامه ی ما طرحی سه گانه بود که بنا به ضرورت و صلاح دید شبکه پارت اول آن سلام صبح به خیر مجوز  ساخت گرفت و موضوع کنداکتور آنتن موضوع حاکمیتی شبکه است که تابع تصمیم گیری شبکه هستیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز