خبرگزاری کار ایران

کدام هنرمندان به ضیافت افطاری حسن روحانی رفتند؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۶۱

دیدار صمیمانه و ضیافت افطار حسن روحانی (رئیس‌جمهور) با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف شامگاه شنبه 28 اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دیدار و ضیافت افطار حسن روحانی (رئیس‌جمهور) با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین انتظامی (رئیس سازمان سینمایی)، مدیران بخش‌های مختلف وزارت ارشاد، مدیران عامل خانه سینما، تئاتر، موسیقی و تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف حضور داشتند.

در این جلسه هنرمندان عرصه‌های مختلف نکاتی درباره وضعیت امروز فرهنگ و هنر کشور مطرح کردند و حسن روحانی نیز به سخنان آنها گوش داد.

مسائلی همچون حضور بیشتر هنرمندان ایرانی از رشته‌های مختلف در نمایشگاها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و سینمایی بین‌المللی، فراهم شدن فضای مناسبتر برای فعالیت هنرمندان، توجه بیشتر نسبت به حقوق صنفی هنرمندان و رفع دغدغه‌های معیشتی، درمانی و بیمه‌ای اصناف مختلف هنری، تأمین امنیت شغلی، افزایش هزینه‌های تولیدات آثار هنری و لزوم حمایت دولت، ضرورت فعالیت بیشتر رایزن‌های فرهنگی ایران در کشورهای خارجی برای فراهم کردن شرایط معرفی آثار هنری، فرهنگی، مد و لباس و صنایع دستی ایران در نمایشگاه‌ها و بازارهای جهانی ازجمله درخواست‌ها، پیشنهادات و مطالب مطرح شده در این جلسه بود.

از دیگر درخواست‌ها، پیشنهادات و مطالب مطرح شده در این جلسه می‌توان به قدردانی از تلاش‌های دولت برای بهبود شرایط صنعت مدلینگ، طراحی و پوشاک در کشور و توجه بیشتر به این بخش، قدردانی از حمایت‌های دولت در اختصاص ارز دولتی به کاغذ مورد نیاز ناشران داخلی و لزوم تقویت تولید کاغذ ایرانی و همچنین صنعت نشر و فرهنگ کتابخوانی در کشور، ضرورت ارتقای کیفی تولیدات موسیقیایی، لزوم افزایش فضاهای فرهنگی و سالن‌های نمایش فیلم‌های سینمایی و تئاتری و بررسی و تجدیدنظر بر دریافت ارزش افزوده از آثار هنری و فرهنگی، اشاره کرد.

رئیس‌جمهور نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه هنر نیاز به چارچوبی دارد که فعالان آن بتوانند فعالیت خود را به واسطه آن ترسیم کنند و در ابهام و تاریکی نمی‌شود فعالیت درستی انجام داد، اظهار داشت: دولت باید این چارچوب را مشخص کند.

حسن روحانی با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ملی و افکار عمومی نیست، تصریح کرد: اگر افکار عمومی و مردم متحداً راهی را چه در سیاست خارجی یا سیاست داخلی و یا فرهنگ و مسایل اجتماعی بخواهند در آن راه ملت یکپارچه، پیروز می‌شود و این شما هنرمندان هستید که می‌توانید ملت یکپارچه و متحد را برای رونق و حرکت رو به جلو و مقاومت در برابر زورگویان بوجود آورید.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه تمام نکات مطرح شده در این جلسه درباره رونق کالاهای فرهنگی و هنری و همچنین رفع مشکلات هنرمندان در زمینه‌ ارایه تسهیلات و توسعه فرهنگ و هنر در دولت پیگیری خواهد شد، گفت: آنچه مربوط به دولت باشد در هیأت دولت و در صورت نیاز به قانون، در قالب لوایح به مجلس ارایه خواهد شد.

نادر برهانی مرند، لوریس چکناواریان، سیدجمال ساداتیان، حسین فرح بخش، منوچهر شاهسواری، احمد عربانی، حمیدرضا نوربخش، مرتضی رزاق کریمی، بهروز شعیبی، ایرج راد، هادی حیدری، شهرام گیل آبادی، فریدون جیرانی، مرتضی شایسته، رضا خلج، شاهین فرهت، شهرام کرمی، بهرام شفیعی، علیرضا تابش و مانی رهنما حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز