خبرگزاری کار ایران

نایب رییس جامعه تورگردانان ایران مطرح کرد؛

شکل‌گیری تورهای مشترک ارمنستان- ایران و ازبکستان- ایران/ رنج سنی گردشگران ورودی در حال تغییر است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۷۳۸

سیدمحمدعلی اشرف واقفی با اشاره به آنکه این روزها شاهد افزایش تورهای ورودی با علایق خاص هستیم گفت: رنج سنی گردشگران ورودی ایران در حال تغییر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها با حجم انبوه تبلیغات علیه ایران روبه‌رو هستیم. تبلیغاتی که چهره‌ای دیگر از ایران را در ذهن جهانیان تصویر کرده است. ولی قریب به اتفاق گردشگران وقتی به ایران می‌آیند نظرشان کاملا تغییر می‌کند و با رضایت ایران را ترک می‌کنند.

سیدمحمدعلی اشرف واقفی (نایب رییس جامعه تورگردانان ایران) با اشاره به آنکه تعداد تورهای ورودی نسبت به وضعیتی که وجود دارد، راضی‌کننده هستند، گفت: برخی از آژانس‌ها نسبت به سال گذشته با ریزش تعداد گردشگران خارجی روبه رو بوده‌اند و برخی دیگر وضعیت مناسب‌تری دارند. اما در کل می‌توان گفت، هرچند در تعداد تورهای ورودی تعدیل را شاهد هستیم اما این تعدیل به اندازه‌ای نبود که بتوانیم از آن به عنوان کاهش آنچنانی یاد کنیم چراکه مردم دنیا نیز نسبت به سیاست‌های آمریکا آگاه شده‌اند.

به گفته او، با این وجود شاهد افزایش تورهای ورودی با علایق خاص هستیم؛ چنانکه شمار گردشگرانی که علاقمند هستند مسیری را بپیمایند که با کشاورزی ایران آشنا شوند یا آنکه علاقمند هستند با تورهای غذا و آشپزی همراه شوند افزایش یافته است.

واقفی تصریح کرد: حتا تعداد گردشگرانی که برای دیدن آثار طبیعی از کویر گرفته تا جنگل و البته سافاری و کویر نوردی و حضور در طبیعت علاقه نشان می‌دهند، با رشد همراه بوده و شاهد حضور گردشگران علاقمند به طبیعتگردی هستیم.

رنج سنی گردشگران

نایب رییس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به آنکه رنج سنی گردشگران ورودی همچنان در تورهای فرهنگی مسن است، ادامه داد: مدتی است که شاهد کاهش سن گردشگران فرهنگی ایران هستیم. این رنج سنی در گردشگران طبیعتگرد کمتر است. البته که این رنج سنی با توجه به گردشگرانی که از کشورهای مختلف می‌آیند، متفاوت است چنانکه گردشگران اروپایی که به عنوان گردشگران فرهنگی به ایران سفر می‌کنند، بیشتر مسن هستند و سنین گردشگرانی که سایر کشورها می‌آیند کمتر است.

شکل‌گیری تورهای مشترک ارمنستان- ایران و ازبکستان- ایران/ رنج سنی گردشگران ورودی در حال تغییر است

او درخصوص شغل و وضعیت معیشتی گردشگرانی که ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، گفت: شغل گردشگران نیز بسته به اینکه از کدام کشور به ایران سفر می‌کنند متفاوت است. بیشتر گردشگران اروپایی ایران، از قشر متوسط جامعه هستند اما اگر گردشگران از قاره‌های دیگر مانند آمریکا و استرالیا بخواهند به ایران سفر کنند باید از توان مالی خوبی برخوردار باشند چراکه در بیشتر مواقع این گردشگران فقط برای دیدن یک کشور به قاره‌ای دیگر سفر نمی‌کنند و معمولا به چند کشور سفر می‌کنند.

هرچند که با نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، ایران امروزه تبدیل به مقصدی ارزان برای گردشگران خارجی شده است اما گردشگرانی که از قاره‌های دیگر بخواهند به ایران سفر کنند به دلیل مسافت طولانی و افزایش نرخ حمل و نقل، سفر گرانی را در پیش خواهند داشت. از این روست که سفرها در قالب دیدن چند کشور توام با هم برنامه‌ریزی می‌شود.

شکل‌گیری تورهای مشترک ارمنستان- ایران و ازبکستان- ایران/ رنج سنی گردشگران ورودی در حال تغییر است

تورهای مشترک برای دیدن ایران

واقفی با اعلام خبر برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری تورهای مشترک ارمنستان- ایران، ازبکستان- ایران برای بیشتر کشورها اعم از اروپایی، استرالیایی و حتا چینی‌ها، یادآور شد: مدتی است که این تورهای مشترک راه‌اندازی شده و این روزها شاهد رونق آن هستیم چنانکه چینی‌ها و کشورهای جنوب شرق آسیا علاقه‌مندی‌شان برای دیدن چند کشور توام با هم زیاد شده است. از این رو در صدد تدارک تورهای مشترک با کشورهای همسایه برآمدیم و این تورها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز