خبرگزاری کار ایران

آکاپلای «بینالود» به یاد پرویز مشکاتیان+صوت

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۴۹۱

قطعه آکاپلا «بینالود» از آثار ماندگار پرویز مشکاتیان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پویا سرایی قطعه آکاپلا «بینالود» را منتشر کرد. قطعه «بینالود» بر اساس چهارمضراب چوپانی از آثار ماندگار پرویز مشکاتیان تولید شده است که روز گذشته سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه زادروزش بود.

 آهنگسازی و اجرای قطعه «بینالود» به عهده پویا سرایی بوده است. پویا سرایی آهنگساز، پژوهشگر، نوازنده سنتور، موسیقی‌دان، رهبر اکستر و مدرس دانشگاه است و با هنرمندانی چون علیرضا قربانی، همایون شجریان،‌وحید تاج و محمد معتمدی همکاری کرده است.

لازم به ذکر است «آکلاپلا» شکلی از موسیقی آوازی یک یا چندنفره است که برای اجرا بدون همراهی ساز ساخته می‌شود. این فرم نقطه مقابل «کانتاتا» است که در آن موسیقیِ سازی آواز را همراهی می‌کند. پویا سرایی در اینباره گفته است: «در ایران این فرم بارها با درون مایه‌های مذهبی، عاشقانه به کار رفته است؛ اما این نخستین بار است که یک قطعه‌ی سازی (مثل چهارمضراب یا رنگ) به صورت آوازی ارائه می‌شود.»

گفتنی است پرویز مشکاتیان آهنگساز، موسیقی‌دان، پژوهشگر و نوازنده سنتور بود که در روز 24 اردیبهشت‌ماه زاده شد و در تاریخ سی شهریور 1388 دارفانی را وداع گفت و طی این فاصله با هنرمندان مطرحی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ایرج بسطامی، علیرضا افتخاری همکاری کرد.

قطعه آکاپلای «بینالود» به آهنگسازی و اجرای پویا سرایی را در اینجا بشنوید و دانلود کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز