خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد؛

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز/ حراج آثار هنرمندان و ورزشکاران در جشنواره خانه خوبان به نفع سیل‌زدگان/ برگزاری همایش مادر امت برای تجلیل از مقام حضرت خدیجه(س)

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۱۲

نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سعید اوحدی (رئیس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران) با حضور اصحاب رسانه در سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران برگزار شد.

سعید اوحدی در ابتدای این نشست گفت: موضوع این جلسه تشریح سه برنامه مهم سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران بوده که اولین آن برنامه‌های ماه رمضان است که سازمان پیش‌بینی کرده و اکنون در حال اجرای آنهاست. دومین آن مربوط به همایش مادر امت بوده که پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود و از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است و آخرین موضوع اقداماتی است که قرارگاه حمایت از سیل‌زدگان در این مدت برای مردم سیل‌زده انجام داده یا قرار است انجام دهد.

وی افزود: مثل هر سال بعد از نیمه شعبان جلساتی را تشکیل دادیم که خروجی آن منتج به انجام ۳۰ برنامه در ۱۲۰۰ اجرا شده است که برای آنها پنج رویکرد درنظر گرفته‌ایم. به این ترتیب اولین رویکرد بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب بوده که مقام معظم رهبری به آن تاکید ویژه داشتند. دومین رویکرد ما نیز موضوعیت ماه رمضان در تولید برنامه‌ها بوده که سعی کردیم به آن توجه کنیم. سومین رویکرد مختص به مناسبت‌هایی است که در ماه رمضان واقع شده‌اند. رویکرد چهارم مربوط به شعار سال بوده و ما بر اساس رونق تولید و اقتصاد مقاومتی سعی کردیم، برنامه‌هایی را تولید کنیم. آخرین رویکرد که موضوع جدی و موضوع مهم ما نیز به شمار می‌آید بحث سیل است که تلاش شده در همه برنامه‌ها به آن توجه شود تا به این صورت پشتیبانی لازم از مناطق سیل‌زده انجام شود.

اوحدی با بیان اینکه از ۳۰ عنوان برنامه ۱۲ عنوان هنری و ۱۸ عنوان در حوزه ادبیات قرآنی است، به تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران پرداخت و گفت: امسال ویژه‌برنامه بر آستان جانان را در نظر گرفتیم که بر اساس آن توانستیم در ۹ منطقه مجوز ۹ بازارچه را در تهران بگیریم که فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای بهمن، باغ موزه قصر از جمله این مناطق به شمار می‌آیند. همچنین سال گذشته برای اولین بار برنامه سفر افطاری ساده را در میدان امام حسین(ع) داشتیم که از آن استقبال خوبی شد و با توجه به این استقبال، خیرین زیادی امسال به آن ورود کرده و توانستیم آن را به سه منطقه افزایش دهیم. به این ترتیب امسال سفره افطاری ساده در فرهنگسرای بلال، ایستگاه جوانمرد قصاب و میدان امام حسین(ع) به همت خیرین و بدون کمک حتی یک ریال از دولت برپا می‌شود. به طور تقریبی ۳۵۰۰ روزه‌دار در این سفره‌ها افطار می‌کنند که برای ما از اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی ادامه داد: امسال مثل همه سال‌ها برنامه با رهروان سحر را داریم که سال گذشته در مناطق جنوبی انجام شد و امسال قرار است این مراسم را به ۲۲ منطقه گسترش دهیم. در هر منطقه با چند خانواده هماهنگی شده که در هنگام سحر میزبان روزه‌داران باشند. همچنین چهارمین دوره جشنواره بچه‌های محراب را برگزار می‌کنیم که در آن مکبرین و موذنین برگزیده مساجد شرکت داده شده و مورد رقابت قرار می‌گیرند و بعد از ماه رمضان از برگزیدگان آنها تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: در بخش برنامه‌های هنری نیز برنامه‌های بسیاری ترتیب داده شده است. به عنوان مثال برنامه سِحر سَحر مختص به فرهنگی آیینی استان‌ها بوده که هر شب در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. همچنین نمایشگاه ۴۰ آیینه در باغ موزه هنر ایرانی برپا شده و هر شب میزبان علاقمندان است. علاوه بر این موارد با همکاری رسانه ملی سه برنامه ما از تلویزیون پخش می‌شود. بر این اساس شبکه امید برنامه میدان امام حسین(ع) پوشش داده و شبکه‌های دیگر نیز یکی باغ‌موزه هنری و دیگری برنامه دعوت در پردیس تئاتر خاوران را پوشش می‌دهد. در کنار این موارد توجه ویژه‌ای به آثار نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای شده و برنامه‌هایی برای آن نیز تدارک دیده شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ویژه‌برنامه فرهنگسرای رسانه در این ایام مسابقه عکس گل و دل بوده که بر اساس آن عکاسانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند تا ۲۰ خردادماه آثار خود را به دبیرخانه فرهنگسرای رسانه ارسال کنند و در این مسابقه شرکت داده شوند، برای این آثار نمایشگاهی برگزار شده و سود حاصل از آن به مناطق سیل‌زده اختصاص داده می‌شود. همچنین در روز میلاد امام حسن(ع) جشنواره فرهنگی – هنری با همکاری انجمن اهدای عضو در نظر گرفته شده که در آن از سفیران انجمن اهدای عضو تجلیل می‌شود. علاوه بر این برنامه‌ها تجلیل از هفت قرآن‌پژوه توسط فرهنگسرای قرآن، هفت نمایشگاه عکس در هفت منطقه شهر تهران با موضوع محوریت ماه رمضان و برخی برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران به شمار می‌آید.

اوحدی در ادامه با تاکید بر اهمیت همایش مادر امت که ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: همایش مادر امت ویژه‌برنامه مهم ما بوده که به تجلیل از مقام حضرت خدیجه(ع) می‌پردازد. اهمیت این همایش از آنجا بیشتر می‌شود که تا به حال هیچ گاه آنچنان که باید مقام حضرت خدیجه که همه چیز خود برای اسلام گذاشت مورد تجلیل قرار نگرفته‌اند و این اولین بار است که قرار است چنین همایشی برای مقام ایشان برگزار شود. به این ترتیب در این همایش، حضور بزرگ بانوان ایرانی و برخی مهمانان خارجی را نیز خواهیم داشت که در بزرگداشت مقام زن و نخستین بانوی اسلام حضرت خدیجه(ع) است.

رئیس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران در ادامه به تشریح برخی فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی در حمایت از سیل‌زدگان پرداخت و گفت: این قرارگاه که در روزهای گذشته و با مشارکت ۱۲ دستگاه فرهنگی تشکیل شده است تمام تلاش خود را برای حمایت از سیل‌زدگان انجام می‌دهد. در این مدت هفت جلسه این قرارگاه به طور منظم هر سه شنبه انجام شده و اتفاقات خوبی را در آن شاهد بودیم که از جمله می‌توان به فرستادن بسته‌های فرهنگی به مناطق سیل‌زده، تاسیس‌ خانه‌ کودک‌های فراوان و برنامه‌هایی از این دست که به نوعی دلگرمی را به مردم در مناطق سیل‌زده ایجاد می‌کنند تا به نوعی بتوانند شرایطی را فراهم کنند که مردم در این اردوگاه‌ها تا حدی بتوانند زندگی عادی خود را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: بزرگترین همایش خیرین مدرسه‌ساز یک هفته قبل از ماه رمضان انجام شد و در این مراسم به همت مردم ۲۵۰ میلیارد تومان در یک شب جمع‌آوری شد که سابقه تاریخی نداشته است. یکی از آسیب‌های جدی سیل مدارس بوده است که برای جامعه به شدت مهم به شمار می‌آید ما شاهد بودیم از ۱۵۰۰ مدرسه آ‌سیب‌دیده، ۲۷۰ مدرسه کاملا تخریب شدند که هزینه بازسازی آنها ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است به نوعی ۲۵۰ میلیارد تومان جمع شده تقریبا ۶۰ درصد بودجه مورد نیاز را برای ساخت مدارس را فراهم کرده که به شدت مساله مهمی است.

اوحدی افزود: از روز ۲۵ ماه رمضان نیز یک همایش در پردیس ملت با همکاری هنرمندان و ورزشکاران کشور با هماهنگی سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که جشنواره خانه خوبان نام گرفته و قرار است در آن آثار هنرمندان و ورزشکاران به فروش برسد تا از درآمد حاصل از این جشنواره بتوانیم تجهیز مدارسی که برای آنها ۲۵۰ میلیارد پول جمع شده را از منابع این جشنواره تامین کنیم. به نوعی استمرار و حفظ حمایت از مناطق سیل‌زده رویکرد اصلی ما در قرارگاه فرهنگی – هنری سیل‌زدگان به حساب می‌آید.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: علاوه بر این برنامه‌ها ما در ایام ماه رمضان برگزاری تورهای ویژه‌ای برای دانش‌آموزان مدارس را داریم که بر اساس آن دانش‌آموزان به باغ کتاب و پارک هیومن در دارآباد اعزام می‌شوند. همچنین ویژه‌برنامه جوانمردان را داریم که بزرگداشت سه شهید عزیزما شهید طیب، شاهرخ ضرغام، مجید قربانخانی در زورخانه جوانمردان در شهر زیبا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز