خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

شاهد حضور تهیه‌کنندگان قلابی در سینما هستیم/ فقط ۲۰ درصد اعضای صنوف شغل دائم دارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۶۲

یونس صباحی، بازرس انجمن مدیران تولید سینما، با اشاره به توافق صورت گرفته با انجمن عکاسان بر لزوم تقویت امنیت شغلی در سینما تاکید کرد.

یونس صباحی (بازرس انجمن مدیران تولید سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به توافق صورت گرفته با انجمن عکاسان سینما با هدف تقویت امنیت شغلی گفت: قبل از اینکه ما با انجمن عکاسان تفاهم‌نامه امضا کنیم، با هفت صنف دیگر نیز تفاهم‌نامه‌های مشابهی را امضا کرده بودیم تا در تولید آثار سینمایی، تهیه‌کنندگان و مدیران تولید فقط از اعضای صنوف استفاده کنند.

صباحی افزود: در تفاهمنامه امضا شده با انجمن عکاسان سینما مقرر شده است که مدیران تولید از عکاسان عضو انجمن برای عکاسی فیلم‌های سینمایی استفاده کنند و انجمن عکاسان نیز در این زمینه همکاری کند و از ورود افراد غیر عضو جلوگیری کند.

وی ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها این است که همه تلاش کنیم تا از امنیت شغلی سینماگران حراست کنیم و ورود افراد جدید نیز از یک مسیر و نظم مشخص باشد و به دنبال آن هستیم تا با سایر صنوف نیز تفاهم‌نامه‌های مشابهی منعقد کنیم.

صباحی در پاسخ به این سوال که اگر این تفاهم‌نامه رعایت نشود چه ضمانت اجرایی برای برخورد وجود دارد، گفت: نظم زمانی رخ می‌دهد که همه صنوف دیگر نیز به این مساله و همچنین تفاهم‌نامه‌ها پایبند باشند. ما اگر می‌خواهیم محیط شغلی‌مان منظم باشد باید خودمان نظم را رعایت کنیم. متاسفانه امروز شاهد یک هرج و مرج در حوزه سینما و بخصوص در زمینه ورود نیروهای جدید هستیم. البته با این تفاهمات نمی‌خواهیم جلوی ورود نیروهای جدید را بگیریم و ما معتقدم که باید نیروهای جدید از مسیر مشخص شده وارد سینما شوند.

وی با گلایه از وضعیت امنیت شغلی سینماگران گفت: نیروهای جدید در هر حوزه‌ای باید به صنف خود مراجعه کنند و بر اساس آیین‌نامه، ضوابط و اساسنامه انجمن خود عضو شوند و بعد بتوانند در سینما فعالیت کنند.

صباحی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات سینمای ما حضور افرادی است که تهیه‌کننده نیستند و به دلیل آنکه پول دارند خودشان را به عنوان تهیه‌کننده به سینما قالب کردند و به نوعی تهیه‌کننده قلابی هستند. این گروه از تهیه‌کنندگان چون از سرمایه خوبی برخوردار هستند، تصور می‌کنند که هر کاری دوست دارند، می‌توانند در سینما انجام دهند و با هر کسی که می‌خواهند می‌توانند کار کنند درحالیکه این رفتار آنها نظم کلی سینما را به هم می‌زند و باید با وضع قوانینی جلوی بروز بی‌نظمی را گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند این نظم را در سینما و بخصوص در روند ساخت حاکم کند مدیران تولید هستند زیرا مدیران تولید عاملان اجرایی و تهیه‌کنندگان اجرایی ساخت یک فیلم هستند و با همه مشاغل و رشته‌ها در سینما ارتباط دارند و قراردادها را آنها منعقد می‌کنند به همین دلیل باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی نظم اجرایی در تولید فیلم‌ها برقرار شود.

صباحی افزود: فقط ۲۰ درصد اعضای صنوف مختلف سینمایی در رشته‌های مختلف هم اکنون به صورت دائم بر سر کار هستند و گروه زیادی از فعالان سینما بیکار هستند به همین دلیل همه باید تلاش کنیم که با حفظ امنیت شغلی اجازه ندهیم فرصت‌های شغلی سینما به دست افراد غیر بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز