خبرگزاری کار ایران

صالحی در نمایشگاه قرآن کریم:

قرآن تنها برای خواندن و ثواب بردن نیست/ کتاب هدایت است و با نیازهای دنیای معاصر پیوند دارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۹۶۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ریشه انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از قرآن است، گفت: اکنون که در دهه پنجم و گام دوم انقلاب قرار داریم باید رجعت‌هایی به آنچه که از دل آن برخاسته‌ایم، داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی امروز شنبه -۲۱ اردیبهشت‌ماه-در آیین افتتاحیه بیست و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر این موضوع که در قرآن کریم واژگانی هستند که چندین بار تکرار شده‌اند و بعضی از واژگان یک بار بیشتر در قرآن وارد نشده است، گفت: تکرار واژگان قرآن نشان‌دهنده جایگاه و اعتبار دینی است. یکی از این واژگانی که چندین بار در قرآن تکرار شده است، کلمه الله است و تکرار این کلمه نشان‌دهنده این است که در شبکه آیات و معارف قرآنی کلمه الله چه کلمه نورانی و محوری است و نشان‌دهنده این است که قرآن بر پایه توحید می‌چرخد.

وی یادآور شد: درباره واژه رمضان که تنها یک بار در قرآن به کار رفته است نشان‌دهنده عظمت این ماه است. هیچ یک از ماه‌ها نامشان در قرآن نیامده است. این امر نشان‌دهنده آن است که رمضان دوردانه ایام الهی است. همانگونه که حضرت صدیقه طاهره (س) دوردانه خلقت الهی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آیه «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‌ وَ الْفُرْقانِ …» گفت: همه ملت‌ها و امت‌ها روزه را داشته‌اند اما تفاوت روزه در اسلام و شریعت پیامبر (ص) این است که این روزه طی یک ماه و در ماه رمضان انجام می‌شود، ماهی که ماه نزول قرآن است.

صالحی در ادامه یادآور شد: قرآن تنها برای خواندن و ثواب بردن نیست بلکه قرآن کتاب هدایت است و با نیازهای روز و معاصر پیوند دارد. در دل محافل قرآنی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ بود که حرکت انقلابی مردم ایران به ثمر نشست.

وی افزود: اکنون که در دهه پنجم و گام دوم انقلاب قرار داریم باید رجعت‌هایی به آنچه که از دل آنچه برخاسته‌ایم، داشته باشیم. خوشحالم که امسال شعار نمایشگاه «قرآن معنای زندگی است». باید با این نگاه دهه پنجم انقلاب را شروع کنیم. در دهه پنجم و گام دوم انقلاب اسلامی نقطه تأسیس انقلاب نیازمند خط اتصالی بین قرآن و زندگی است. امیدواریم این حرکت عظیم در کشور به شکل احسن تداوم داشته باشد و رویدادهایی مانند برپایی نمایشگاه قرآن کریم محدود به زمان نباشد و در طول سال و ایام مختلف ادامه داشته باشد و ما بتوانیم نسبت‌های قرآنی خود را در حوزه فردی و اجتماعی با قرآن بیشتر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز