خبرگزاری کار ایران

سایمون آرمیتاژ به‌عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا برگزیده شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۸۸۵

سایمون آرمیتاژ (شاعر بریتانیایی و برنده ده‌ها جایزه معتبر) به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا برگزیده شد.

به گزارش ایلنا، گاردین در خبری از انتخاب «سایمون آرمیتاژ» (شاعر اهل یورک‌شایر غربی) به‌عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا خبر داد. آرمیتاژ ‌طی یک تماس تلفنی از سوی «ترزا می» از انتخاب خود به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا باخبر شده است.

عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا» بالاترین مقام ادبی بریتانیا محسوب می‌شود که از قرن هفدهم میلادی،‌ زمانی که «بن جانسون» به دلیل خدماتش به دربار سلطنتی از شاه جیمز اول مقرری دریافت کرد، شکل گرفت.

آرمیتاژ از این پس هرساله مبلغ ۵۷۵۰ پوند دریافت خواهد کرد. این لقب تا ابد به او تعلق نخواهد داشت چرا که دیگر صاحبان پیشین این عنوان همچون کارول آن دافی و اندرو موشن» به مدت ۱۰ سال صاحب این عنوان بودند.

عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا» هیچ‌گونه الزام رسمی به دنبال ندارد و فرد انتخاب‌شده حق اختیار دارد که شعری ملی یا سلطنتی بسراید یا خیر.

آرمیتاژ می‌گوید زمانی که این عنوان به او پیشنهاد شده برای پذیرش آن لحظه‌ای تردید به خود راه نداده و امیدوار است از این موقعیت برای بهبود وضعیت بحران تغیرات اقلیمی استفاده کند.

او  ادامه داد: به نظر من این وظیفه‌ همه‌ ما در هر موقعیتی  از وادی هنر است که به این معضل بپردازیم.

این شاعر از سال ۱۹۸۹ با انتشار اولین مجموعه خود به نام «‌زوم»‌ راهش را به جهان ادبیات باز کرد. آرمیتاژ را می‌توان به عنوان جانشین تد هیوز در ادبیات معاصر محسوب کرد. امروزه با وجود ۲۸ مجموعه شعر که به نام این شاعر به چاپ رسیده است،‌ او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های ادبی بریتانیا شناخته می‌شود.

آرمیتاژ پیش‌تر در سال ۲۰۰۹،  زمانی که مدت زمان مالکیت اندرو موشن» برای عنوان ملک‌الشعرا به پایان رسیده بود، یکی از گزینه‌های اصلی این سمت محسوب می‌شد،‌ اما مسئولان دافی را به عنوان ملک‌شعرای آن سال برگزیدند که این انتخاب او را به اولین ملک‌الشعرای زن بریتانیا بدل کرد.

انتخاب جایگزین دافی از نوامبر سال گذشته آغاز شد. گمان می‌رود نام ایمتیاز دارکر، دالجیت ناگرا و آلیس آسوالد در لیست نامزدهای نهایی این عنوان قرار گرفته باشد.

سایمون آرمیتاژ در سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان پروفسور شعر آکسفورد انتخاب شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز