خبرگزاری کار ایران

ایران، شریک مطالعاتی آذربایجان در پروژه "بازاریابی مقصد" شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۵۳

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انتخاب ایران به عنوان شریک مطالعاتی پروژه «بازاریابی مقصد» کشور آذربایجان در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC-OIC) خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم لاریجانی (مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری) گفت: با حمایت کومسک در سال ۲۰۱۸، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان تحت عنوان «چارچوب مفهومی مدیریت مقصد» مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC-OIC) در سال ۲۰۱۸ با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی کرده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در چارچوب مفهومی پیشنهادی، یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازار محور با حضور گردشگران فعال می‌شود اما به صورت مشترک توسط گردشگران همگام با تامین کنندگان خدمات تولید می‌شوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبداء، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در چارچوب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می‌شود.

او گفت: مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال ۲۰۱۹، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سالجاری به ایران سفر و نشست هم‌اندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهد کرد.

کومسک بازوی اقتصادی تجاری سازمان همکاری‌های اسلامیOIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM)یکی از مکانیزم‌های استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه کمک‌های بلاعوض به پروژه‌های ظرفیت‌سازی و همکاری‌های فنی از سپتامبر ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده است.

با پیگیری‌های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سال جاری و گذشته میلادی دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بین‌المللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین المللی برای اجرای آن قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز