خبرگزاری کار ایران

پیام عباس جوانمرد به‌مناسبت هفته بزرگداشت تئاتر:

حال تئاتر ما خوب نیست/ تئاتر زندگی‌ست یا زندگی تئاتر؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۶۲۶

عباس جوانمرد در پیامی خطاب به خانه تئاتر گفت: به‌راستی باورم بکنید که هنوز نمی‌دانم «تئاتر زندگی‌ست یا زندگی تئاتر؟». ایمان دارم که اگر شما به پاسخ این مهم دست یابید، آن‌وقت لحظه‌ای تأمل نخواهید کرد و با همه‌ی وجود به مدد رفع معضلات انبوه آن خواهید آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جوانمرد، پیامی را خطاب به اختتامیه شانزدهمین جشن گرامیداشت هفته تئاتر نوشت که روح‌الله جعفری (نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر) به‌عنوان نماینده‌ او، این پیام را قرائت کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید

یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان

یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند

روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید

ببینید، ما همیشه دیریم، متاسفانه در همه‌ی زمینه‌ها.

عاشقان نمایش و تئاتر، ای کسانی‌که لحظه ‌به لحظه‌ی زندگی خود را وقف تعالی هنر نمایش کرده‌اید، نمی‌دانم می‌دانید یا نه، به‌راستی خیلی زود دیر می‌شود و به سرعت و کوتاهیِ پلکی بر چشم زدن، عمر می‌گذرد.

اگر فکر می‌کنید بر ساحل امنی نشسته‌اید، سخت در اشتباهید. نه، حال تئاتر ما خوب نیست. باید دل به دریا زد و این غریق را با عشق و از خود گذشتگی از چنین احوال نابابی درآورد.

در این بیش از هفت دهه از فعالیت هنری‌ام، فروتنانه باید بگویم همیشه وامدار پیشینیانم بوده‌ام. به‌راستی باورم بکنید که هنوز نمی‌دانم «تئاتر زندگی‌ست یا زندگی تئاتر؟» ایمان دارم که اگر شما به پاسخ این مهم دست یابید، آن‌وقت لحظه‌ای تأمل نخواهید کرد و با همه‌ی وجود به مدد رفع معضلات انبوه آن خواهید آمد.

راستی و جسارت، نخستین امر حیات ماست. این حقیقت، حقیقتی‌ست که هیچ‌گاه نباید فراموش‌مان بشود. تئاتر، به ما و عمر و عطوفت ما نیاز دارد؛ باید نثارش کنیم.

حال، شما بگویید «تئاتر زندگی‌ست یا زندگی تئاتر؟». به‌راستی، کدام یک؟

عباس جوانمرد - اُنتاریو، کانادا- سوم مِی 2019»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز