خبرگزاری کار ایران

پنجاه ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب بعدی محروم شدند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۳۶

مهدی اسماعیلی‌‌راد (معاون اجرایی نمایشگاه) در آخرین نشست خبری رئیس نمایشگاه کتاب تهران از بررسی ٢٩٨ گزارش تخلف و محرومیت ٤٩ ناشر از نمایشگاه دوره سی‌‌و‌دوم خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی اسماعیلی‌‌راد در آخرین نشست خبری رئیس نمایشگاه کتاب تهران از بررسی ٢٩٨ گزارش تخلف و محرومیت ٤٩ ناشر از نمایشگاه دوره سی‌‌و‌دوم خبر داد.

 آخرین نشست خبری سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر شنبه (١٤ اردیبهشت‌‌ماه) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه در این نشست گفت: برگزاری انتخابات اتحادیه و همچنین برای پیشگیری از تقارن  زمان برگزاری نمایشگاه کتاب با ماه رمضان، بخش اجرایی نمایشگاه با فاصله کمی از زمان شروع نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: روز نخست با مشکل قطعی دستگاه‌های کارتخوان مواجه بودیم که مشکل هر ساله نمایشگاه است اما امید‌واریم سال آینده این مشکل نیز بر‌طرف شود.

اسماعیلی‌راد از مدیریت مصلای تهران، مدیریت شهری و شورای شهر، نیرو‌ی انتظامی و پلیس راهور برای همراهی در برگزاری این رویداد تشکر کرد.

وی با تاکید بر کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های اطراف نمایشگاه بیان کرد: با توقف فعالیت دو پارکینگ شهید ‌بهشتی و خیابان قنبر‌زاده شاهد از بین رفتن بار ترافیکی همزمان با رویداد نمایشگاه بودیم. در روز‌های نمایشگاه فقط در ٢١ برای ورود خودرو باز بود.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در جانمایی ناشران پیگیر این موضوع بودیم که ناشران از باران احتمالی آسیب نبینند. در این دوره فقط ناشران دانشگاهی زیر چادر جانمایی شدند و امیدواریم با همکاری مدیریت مصلا که امسال بسیار مطلوب بود سال آینده وضعیت جانمایی مطلوب‌تر باشد.

اسماعیلی‌راد با تاکید بر این نکته که شیوه اجرای  تبلیغات در نمایشگاه برای مجریان، تجربه بود، ادامه داد: نخستین‌بار است که بخش  تبلیغات نمایشگاه کتاب برون‌سپاری شده است و تخلفات شرکت مجری قابل بررسی است.

وی درباره تخلفات ناشران تا پایان روز هشتم گفت: از مجموع ٢٩٨ گزارش، ١٥٣ رای برای ناشران صادر شده است. تعطیلی یک روزه غرفه ١٦ مورد،‌ تعطیلی تا پایان نمایشگاه ٦ مورد، اخطار کتبی، درج در پرونده، محرومیت از نمایشگاه‌ سال آینده و نمایشگاه‌های استانی، ٤٩ مورد به ثبت رسید.

معاون اجرایی نمایشگاه ادامه داد: جمع‌آوری، اختیار کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و قطع دستگاه‌‌های پز ٨٢ مورد، سه مورد نیز به نقد کردم بن اختصاص داشت.

اسماعیلی‌راد گفت: فروش افست و غیر‌مرتبط با موضوع سالن، ٦ مورد، واگذاری غرفه به غیر یک مورد، فروش کتاب سایر ناشران و فروش کتاب‌ بدون شناسنامه ٧٢ مورد، بی‌توجهی به قوانین نمایشگاهی ٣٤ مورد و فروش کتاب فاقد مجوز ١١ مورد تخلفی تا پایان روز هشتم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز