خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری در سومین جشنواره خوراک:

گردشگری غذا به پاشنه آشیل صنعت گردشگری تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۰۱

معاون گردشگری کشور در سومین جشنواره خوراک گفت: با وجود داشتن تنوع بسیار بالای غذاهای بومی و ملی در سفره‌های ایرانی که نقطه قوت بسیار مهمی به‌شمار می‌آید؛ ارائه نشدن این خوراک متنوع به گردشگران در مراکز پذیرایی، گردشگری غذا را به پاشنه آشیل این صنعت تبدیل کرده است.

به‌ گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) در «سومین جشنواره گردشگری خوراک با تکیه بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت پلوهای ایرانی ویژه سفره ماه  مبارک رمضان» که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در محل هتل پارسیان آزادی برگزار شد، گفت: ثبت بیش از دو هزار نوع غذای بومی و ملی در کشور نشان از تنوع بالای گردشگری غذا دارد؛ اما با وجود این تنوع بالا متأسفانه در هتل‌ها و مراکز پذیرایی همچنان غذای اصلی عرضه‌شده کباب است که این امر پس از گذشت چند روز سبب نارضایتی گردشگران از تکرار خوراک‌ها می‌شود. از این‌ رو نقطه قوت تنوع غذایی موجود، به پاشنه آشیل این صنعت تبدیل شده است.

معاون گردشگری با تأکید بر این‌که صنعت گردشگری بین‌المللی است؛ افزود: بر این اساس باید ذائقه‌ها، روحیات ملل و سلیقه‌های بین‌المللی به‌صورت توجه به نوع و نحوه تهیه غذا برای گردشگران خارجی، علیرغم لحاظ کردن معیارهای بومی و فرهنگی خودمان، رعایت شود. به‌عنوان مثال سلایق غذایی گردشگرانی که از آسیا آمده‌اند با گردشگران اروپایی متفاوت است.

وی تأکید کرد: گردشگری غذا امروز به رویکرد جدیدی تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران با هدف تجربه مزه‌ها و طعم‌های جدید خوراک سفر می‌کنند؛ این رویکرد می‌تواند با توجه به تنوع گسترده غذایی کشورمان، جذب گردشگران این حوزه را نیز به دنبال داشته باشد.

معاون گردشگری همچنین از تأثیرات صنعت گردشگری در بعد اجتماعی گفت: گردشگری اصطلاحاً صنعت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است و طبق آخرین آمار سازمان جهانی گردشگری برای ایجاد شغل در این حوزه، میزان بودجه، هزینه و اعتباری که لازم است؛۴۰ درصد نسبت به سایر حوزه‌ها پایین تراست.

او خاطرنشان کرد: همچنین یکی دیگر از تأثیرات مهم اجتماعی این صنعت ایجاد روحیه نشاط اجتماعی است که لازمه هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.

او تصریح کرد: ویژگی دیگر در بعد اجتماعی این است که شغل‌ها و کسب‌وکارهایی که در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود؛ به بخش خاصی محدود نمی‌شود. معمولاً مثل یک شبکه مویرگی کل کشور را از بزرگ‌ترین شهرهایمان و از مقاصد گردشگری مطرح تا دورترین روستاهایمان را درگیر می‌کند؛ ازاین‌رو متأثر از تأثیرات اقتصادی، گستردگی مشاغل، توزیع عادلانه درآمدها و ثروت را در کشور به دنبال دارد.

تیموری همچنین در تحلیل درآمدزایی صنعت گردشگری در کشور گفت: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری به ازای هر یک گردشگر در جنوب آسیا که ما نیز در این منطقه هستیم؛ ۱۴۹۰ دلار وارد آن مقصد یا آن کشور می‌شود. این همان تأثیرات مستقیم گردشگری است.

معاون گردشگری تأکید کرد: حوزه گردشگری نیاز به حضور بخش‌های مختلف کشور دارد. اگر گردشگری یک مطالبه عمومی باشد و تبدیل به اراده ملی شود در این صورت می‌تواند جایگزین نفت شود؛ ازاین‌رو نیاز است این حوزه به جریان عمومی تبدیل شود.

تیموری در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور در نشست حرفه‌ای و علمی دانشجویان حوزه هتلداری و گردشگری، نسبت به ارتباط هر چه بیشتر حوزه دانشگاه و معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌منظور دستیابی به استانداردها و پژوهش‌های بِروز، ابراز آمادگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز