خبرگزاری کار ایران

سفیر اتریش در ایران:

سپر آبی از سیاسی‌سازی موضوع حفاظت از میراث فرهنگی پیشگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۲۹

سفیر اتریش در ایران معتقد است: پیوستن ایران به کمیته بین‌المللی سپر آبی، این کشور را قادر می‌کند تا حضور پررنگی داشته باشد که رویکرد کاملاً دولتی و بخش مدنی و نیروهای نظامی را شامل می‌شود. ازجمله پیامدها و تاثیرات جانبی آن؛ این مهم است که از سیاسی‌سازی موضوع حفاظت از میراث فرهنگی پیشگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اشتفان شُلتس (سفیر اتریش در ایران) در مراسم تشکیل کارگروه کمیته بین‌المللی سپر آبی که صبح امروز با حضور رئیس کمیته بین‌المللی سپر آبی، معاون میراث فرهنگی کشور، اعضای پلیس اینترپل، مسئولان و ارگان‌های مرتبط با حفاظت از میراث فرهنگی در کاخ سعدآباد برگزار شد، گفت: ما به عنوان اروپا به دفعات اعلام کرده‌ایم مردم ایران از حق غیر قابل انکار و جهانشمول ناشی از برجام باید برخوردار باشند در راستای ادامه و حفظ برجام اتحادیه اروپا خواهیم بود.

او ادامه داد: ابتدا در آوریل ۲۰۱۶ و ماه می ۲۰۱۸ در ۱۰ مورد متعدد به همکاری‌ها در حوزه‌های حفاظت و اقدامات مشخص بین ایران و اروپا تاکید شد. خوشحالم که امروز هر چند کوچک اما بسیار ارزشمند و نهادینه با آغاز تشکیل کمیته سپر آبی در کشور ایران توجه شده است این کمیته در زمان بروز درگیری‌های مسلحانه نقش بسزایی دارد این کمیته بر اساس اجرای کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه و بعد از تخریب میراث فرهنگی در جنگ جهانی دوم ایجاد شد ایران با تشکیل کمیته ملی قادر خواهد بود به صورت کامل در آمادگی بین المللی و کاهش نقش مشارکتی فعالیت داشته باشد.

سفیر اتریش تصریح کرد: کمیته ملی سپر آبی مجموعه‌ای از همکاری‌ها و هماهنگی‌های مسئولان دستگاه‌های دولتی با نمایندگان و همکاری با جامعه مدنی را تقویت می‌کند این کمیته، فرهنگی جدید از همکاری بین مدیران پاسخگو ایجاد کرده و ایران را قادر می‌کند تا حضور پررنگی داشته باشد که رویکرد کاملاً دولتی و بخش مدنی و نیروهای نظامی را شامل می‌شود. از جمله پیامدها و تاثیرات جانبی آن؛ این مهم است که از سیاسی سازی موضوع حفاظت از میراث فرهنگی پیشگیری می‌کند. اعضای این کمیته به ارزیابی موقعیت‌ها و چالش‌های اجرایی ساز و کارهای مشخص و پاسخگویی در زمان درگیری‌ها آگاهی پیدا می‌کنند نقش سازمان‌های دولتی در حمایت از اجرای مشخص وجود دارد.

او با بیان اینکه همکاری یک بعد قوی منطقه‌ای دارد که پای و بستر آن بر ارتباطات بین‌المللی حاکم است، گفت: آینده‌ای روشن برای این اتفاق و این اقدام پیش بینی می‌کننم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز