خبرگزاری کار ایران

تنظیم آیین نامه تاسیس و اداره نگارخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۳۴

انجمن نگارخانه داران تهران پیش نویس آیین نامه تاسیس و اداره نگارخانه‌ها را تدوین و به وزارت ارشاد ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، انجمن نگارخانه داران تهران با تنظیم  پیش نویس آیین نامه تاسیس و اداره نگارخانه‌ها در آغازین ماه‌های تاسیس نشان داده که به مسئولیتش در بهبود و رونق فضای کسب و کار به جد توجه دارد.

در نامه‌ای که به پیوست پیش نویس آیین نامه تاسیس و اداره نگارخانه‌ها به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده آمده است: در راستای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم میثاق ملب و بمنظور اجرای بند (ب) ماده نود و دو قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی پیش نویس آیین نامه صدور، انحلال و نظارت بر نگارخانه‌ها برای استحضار، بررسی و تایید تقدیم می‌شود. یادآوری می‌کند این اقدام انجمن در اجرای مواد سوم و چهارم اساسنامه، مبنی بر  ارایه پیشنهاد به مراجع و مبادی ذی ربط برای بهبود مقررات و مناسبات کسب و کار، توسط هیات مدیره انجمن طی چهل ساعت مطالعه و بحث و گفتگو تنظیم و فراهم آمده است.

در این پیش نویس نکات زیر وجه تمایز آن با آیین نامه فعلی است: ۱-مرجعیت انجمن در تعیین صلاحیت فنی و حرفه‌ای متقاضیان، به استناد بند ب ماده نود و دوم قانون ششم برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲- مباحث مربوط به ممنوعیت نمایش آثار به قانون مستند می‌شود و نه بطورکلی، مستند به قاعده قبیح بودن عقاب بلا بیان و اصل قانونی بودن جرم و مجازات۳- احصاء تخلفات از آیین نامه مصوب و تناسب تنبیهات، متناسب با نوع تخلف و نه چون اکنون به سلیقه، مستند به قاعده تناسب جرم و مجازات ۴- تشکیل کمیسیونی بالا دستی برای رسیدگی به شکایت متقاضیان و گالری‌ها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز