خبرگزاری کار ایران

بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در قاب

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۸۳

بازار سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی امروز به کار خود پایان داد که شاید چانه‌زنی سر قیمت فیلم‌ها همچنان بین خریداران و فروشندگان ادامه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، برای ورود به بخش بازار سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر باید کارت ورودی مخصوصی داشت، مانند کارت خریدار ولی با کارت‌هایی نظیر کارکنان جشنواره هم می‌شود به آن وارد شد. دو راهرو موازی هم، اولین چیزی است که در بدو ورود بعد از غرفه بنیاد سینمایی فارابی دیده می شود.

 اولویت بنیاد سینمایی فارابی  در سال جدید تفاهم برای تولید کارهای مشترک با کشورهای منطقه و همسو است. البته شرایط متغیر ایران در حوزه بین الملل و محدودیت‌های ایجاد شده کار را بر آنها مشکل تر از سال قبل کرده است. اولویت دیگر آنها استفاده از پلت فرم‌هایی مانند OTT است.

کمی آنطرف‌تر غرفه کانون پرورشی کودکان قرار دارد که با پنج اثر انیمیشن کوتاه و دو اثر داستانی بلند با نام های «شب ترسناک لومو»، «گرگمو گله میبرم»، «باد دوچرخه سوار»، «سگی که مرض داشت»، «قهرمان»،«ناک اوت» و «دوچ» پا به بازار گذاشته است. طبق اظهارات مسئولان این غرفه، لبنان، فرانسه، ژاپن، عراق، نپال، بنگلادش، امارات متحده عربی و رادیو تلویزیون اسلواکی از جمله کشورهایی بودند که نمایندگانشان مذاکراتی با آنها داشتند. همچنین به تفاهم رسیدن برای نمایشی در ژاپن و مذاکره با شبکه طه لبنان جزو دیگر فعالیت های کانون پرورشی کودکان و نوجوانان است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی غرفه دیگر در راهرو بود، شیرین نادری مدیر امور بین الملل این موسسه هم ضمن تشکر از فاطمه جواهر ساز مدیر بخش بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها علیه ایران توانست خریداران خارجی زیادی به کشور دعوت کند، نمایندگان جشنواره های پوسان، یاماگاتا، مانهایم، ونیز، لوکارنو و هایدلبرگ را از جمله کسانی دانست که مذاکراتی را با آنها انجام داده است. او علاقه این افراد را بیشتر فیلم های مستند و انیمیشن عنوان کرد. این مرکز همچنین از کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان، ترکیه و عراق در غرفه حضور دارند.

 علی قاسمی، مسئول غرفه پرشیا فیلم  نیز  با اشاره به هشت عنوان به نام های «پیرمردها نمی میرند»، «پیلوت»، «بی وزنی»، «قسم»، «مردی بدون سایه» و «دابلن که در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه کرده است، بازار امسال را از نظر کیفی خوب ارزیابی کرد. وی با نام بردن از حضور نمایندگان جشنواره های بوسان، تورنتو، نوتردام و تالین در غرفه پرشیا فیلم از ملاقاتش با خریداران فرانسوی، اسپانیایی و ترک خبر داد.

مسئول غرفه  «هنر و تجربه» نیز  میگوید امسال برای معرفی فعالیت هایشان در جشنواره حضور پیدا کرده اند و هدفشان پیدا کردن رابط هایی است که بتوانند با کمک آنها در کشورهای مختلف هفته های فیلم برگزار کنند.

 کلیم ارجان (calim ercan) نماینده شرکت آتلانتیک مدیا از کشور ترکیه نیز می گوید مردم ترکیه علاقه مند به آثار تاریخی ایرانی به خصوص سریال های تلویزیونی در این حوزه هستند  او گفت پیش از این سریال هایی مانند اصحاب کهف و حضرت مریم را خریده و آنها را در شبکه های ترکیه به نمایش درآورده است.وی  از مجید مجیدی به عنوان کارگردانی شناخته شده در ترکیه نام برد و البته فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را اثری محبوب در بین علاقه مندان سینما در ترکیه دانست.

محمد باقر تیموری مدیر محتوای شرکت فیلیمو-صبا ایده، مدعوین بازار امسال را نسبت به سال پیش بسیار عملگراتر در امر خرید و فروش محتوا میداند چرا که برای اولین بار توانستند محتوای خود را در بازار بفروشند. وی از حضور نمایندگان کمپانی های فروش محتوای بلغاری و آلمانی ابراز خرسندی کرد.

مسئول غرفه صدا و سیما نیز حضور آنها در بازار جشنواره را تنها محدود به فروش محصولات نمی داند چرا که آنها خود یکی از خریداران بزرگ در این حوزه هستند. او از ترکیه، کردستان عراق و ازبکستان به عنوان کشورهایی که تا به امروز برای خرید به این غرفه مراجعه کرده اند نام برد و البته اشاره کوتاهی به فروشنده های آثار آلمانی کرد برای ارائه محصولشان به غرفه IRIB کرد.

بازار سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور 29 غرفه ایرانی و 11 غرفه خارجی تا 2 اردیبهشت به کار خود ادامه خواهد .

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز