خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی نویسندگان چینی با مخاطبان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۴۹

روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند. این برنامه در دو بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است.

به گزارش ایلنا، روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) گروهی از نویسندگان و شاعران کشور چین در شهر کتاب مرکزی حضور خواهند داشت تا با مخاطبان خود از آثار منتشر شده در ایران و فرهنگ چین سخن بگویند. این برنامه در دو بخش بزرگسال و کودک طراحی شده است.

در  بخش اول برنامه که از ساعت ۱۷ تا ۱۸ برگزار می‌شود ژائو لی هونگ از کشور چین و از ایران شمس لنگرودی، علی‌اصغر محمدخانی، دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور، اسطوره‌شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی حضور خواهند داشت. در این بخش به روخوانی، نقد و بررسی اشعار و آثار چین پرداخته می‌شود، که همراه با پخش قطعاتی از موسیقی این کشور خواهد بود

دربخش دوم این برنامه سه نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان این کشور که آثارشان به فارسی ترجمه و منتشر شده به همراه مترجمان این آثار حضور خواهند داشت.

شائو ون شوان نویسنده کتاب «پر» با ترجمه سحر ترهنده (نامزد دریافت نشان کتاب‌سال لاک‌پشت پرنده، ،شه تائو نویسنده کتاب « از این سر تا آن سر رودخانه» با ترجمه مهدی حجوانی و ژائو لی هونگ با کتاب «قلعه دروغ» که اخیرا به چاپ رسیده‌اند حضور خواهند داشت و علی اصغر سیدآبادی (نویسنده) نیز در این برنامه حاضر و درباره این آثار به گفتگو خواهند پرداخت.

در بخش کودک که از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود، کودکان می‌توانند در برنامه قصه‌گویی به همراه عروسک‌گردانی که بر اساس کتاب «پر» اجرا می‌شود شرکت کرده و از نزدیک با نویسنده این اثر آشنا شده و به گفتگو بپردازند.

کشور چین امسال مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. به همین مناسبت در شهر کتاب مرکزی برنامه دیدار و گفتگو با برخی از پدیدآورندگان این کشور برگزار می‌شود.

حضور در هر دو بخش این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز