خبرگزاری کار ایران

با هم کتاب مهربانی را ورق می‌زنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۳۵۰

پویش سراسری اهدای کتاب به مناطق سیل‌زده کشور با شعار «با هم کتاب مهربانی را ورق می‌زنیم» از سوی موسسه خانه کتاب راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، پویش سراسری اهدای کتاب به مناطق سیل‌زده کشور با شعار «با هم کتاب مهربانی را ورق می‌زنیم» از سوی موسسه خانه کتاب راه‌اندازی شد.

 پویش سراسری اهدای کتاب به مناطق سیل‌زده کشور با شعار «با هم کتاب مهربانی را ورق می‌زنیم» به همت موسسه خانه کتاب، رادیو فرهنگ و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان راه‌اندازی شد.

پس از اعلام راه‌اندازی پویش اهدای کتاب به مناطق سیل‌زده کشور از سوی موسسه خانه کتاب، شبکه گروه‌های مروج کتاب‌خوانی، آمادگی خود را برای مشارکت در این پویش اعلام کرد و در همین زمینه محسن حاجی زین‌العابدینی، عضو شورای سیاست‌گذاری شبکه مروجان کتاب‌خوانی از ارسال فراخوان این شبکه برای همیاری مروجان کتاب با کودکان سیل‌زده خبر داد و گفت: شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی برای مناطق سیل‌زده کشور دو اقدام در نظر دارد؛ طی بیانیه‌ای از نمایندگان، فعالان و تمامی مروجان کتاب‌خوانی در سراسر کشور خواسته شده همچون گذشته داوطلبانه به مناطق سیل‌زده بروند و خود را به کودکان و نوجوانان چشم‌ به‌راه کتاب‌ها برسانند.

زین‌العابدینی ادامه داد: افراد و گروه‌های مروج کتاب‌خوانی با فعالیت‌هایی مانند کتاب‌خوانی، قصه‌خوانی، قصه‌گویی، بازی و نمایش از بهترین و موثرترین سفیران فرهنگی ایران‌زمین هستند که می‌توانند در بحران‌ها، نیرویی کارساز و آرامش‌بخش باشند.  

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده به جز کالاهای حیاتی، نیازهای مهم دیگری هم دارند، افزود: احساس‌های نگرانی و سرگردانی که ناشی از ناامنیِ محیط آشفته و آسیب‌دیده‌‌ کنونی آن‌هاست، تنها با کالاهای اساسی التیام نمی‌یابد؛ به ویژه که پدران و مادران، شبانه‌روز در حال آماده‌سازی شرایط زندگی هستند و فرصت و آرامش روانی کافی برای رسیدگی به نیازهای عاطفی و هیجانی فرزندان‌شان را ندارند.

دبیر پیشین «جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی» اظهار کرد: شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز فعالیت‌هایی برای مناطق سیل‌زده خواهد داشت. غرفه‌ای برای فعالیت ترویج، گردآوری کتاب، اسباب‌بازی و سایر لوازم مورد نیاز مناطق سیل‌زده در کمک به حفظ روحیه و تقویت روحی آن‌ها در محوطه نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است.  در این زمینه با شبکه روستاهای دوست‌دار کتاب و شهرهای دوست‌دار کتاب، جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و موسسه خانه کتاب، همکاری خواهیم داشت.

شایان ذکر است، ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و شبکه گروه‌های مروج کتاب‌خوانی با موسسه خانه کتاب، رادیو فرهنگ و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در برگزاری این پویش مشارکت و همراهی خواهند داشت.  

بر اساس این خبر، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به نشانی تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم‌مقام فراهانی، خیابان فجر، نبش کوچه کیهان، ساختمان فجر، واحد توزیع و امور مشترکین موسسه خانه کتاب ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۱۸۶۵۳ تماس بگیرند.

لازم به ذکر است که در ایام برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز غرفه‌ای برای جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی به مناطق سیل‌زده کشور در نظر گرفته خواهد شد که محل استقرار این غرفه در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز