خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان:

برنامه‌های روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در تهران تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: برنامه‌های روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در دو بخش مخاطب عام و خاص در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ نیا (مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران) گفت: بر اساس شعار سال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از منظر روستایی، چهارمین نشست تخصصی میراث فرهنگی و توسعه شهری با موضوع "مناظر روستایی استان تهران" در روز ۲۸ فروردین ماه با حضور چهره‌های علمی و دانشگاهی در موزه فرش برگزار می‌شود.

بزرگ نیا گفت: تور تخصصی برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با میراث فرهنگی نیز به مقصد روستای تاریخی خاوه شهرستان ورامین در روز پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه روستاهای هدف گردشگری استان تهران در مقایسه با جاذبه‌های شهر ری در بین شهروندان کمتر معرفی و شناخته شده است، تصریح کرد: شعار جهانی سال ۲۰۱۹ فرصت مناسبی است تا روستاهای تاریخی – فرهنگی و هدف گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برنامه‌هایی که در روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود، بیشتر با هدف افزایش حساسیت جامعه در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی است که در قالب تورهای عصرانه بازدید از بافت تاریخی تهران قدیم در روز ۲۹ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز