خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران:

هدف، توسعه خدمات گردشگری کشور است/ به دنبال معرفی کسب و کارهای تازه به جامعه گردشگری هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۹۷

علی جیرفتی با بیان اینکه شرکت توسعه گردشگری ایران یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان میراث فرهنگی است، گفت: عمده ماموریت این شرکت در راستای توسعه خدمات گردشگری تعریف می‌شود. بر همین اساس امیدواریم با ورود به کسب و کارهای نوین گردشگری، بیزینس‌های تازه‌ای را به جامعه گردشگری معرفی کنیم و سبب توسعه این صنعت در کشور شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت توسعه گردشگری ایران یکی از نهادهای وابسته به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بوده که شعبات متعددی در استان‌های مختلف دارد. این شرکت در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از جمله شرکت‌های سودده سازمان میراث فرهنگی بوده که البته سود آن در سال ۹۷ مبلغی معادل با دویست میلیون تومان است. علی جیرفتی (مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران) در این‌باره می‌گوید با توجه به اینکه این شرکت یکی از نهادهای وابسته به سازمان میراث فرهنگی به شمار می‌آید، عمده ماموریت آن در راستای توسعه خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی تعریف می‌شود. در نتیجه امیدواریم که با ورود به کسب و کارهای نوین گردشگری، بیزینس‌های تازه‌ای را به جامعه گردشگری معرفی کنیم و سبب توسعه این صنعت در کشور باشیم.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری ایران درباره عملکرد شرکت تحت مدیریت خود در سال ۹۷ توضیح داد: شرکت توسعه گردشگری ایران بیش از ۵۰ سال سابقه کار دارد و این موضوع به خودی خود شرکت را از تجربه خوبی بهره‌مند کرده است. ولی در سال گذشته با توجه به رصدهایی که از فعالیت‌های شرکت داشتیم، این‌طور به نظر می‌رسید که شرکت توسعه گردشگری ایران بعد از یک دوره کاری حدود ۵۰ ساله نیاز به مهندسی مجدد در ساختار و کسب و کارهای خود دارد. بر همین اساس این موضوع را به عنوان دستورالعمل و الگوی توسعه سال ۹۷ خود قرار دادیم و یک بازنگری کلی را در ساختار کسب و کار شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت‌های تابعه آن در استان‌های مختلف انجام دادیم.

وی افزود: شرکت توسعه گردشگری ایران از شرکت‌های وابسته به سازمان میراث فرهنگی کشور بوده و عمده ماموریت آن در راستای ماموریت‌های توسعه‌ای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور تعریف می‌شود. به این ترتیب بیشتر برنامه‌ریزی خود در سال ۹۷ را معطوف به ورود در حوزه‌هایی کرد که کمتر توسعه پیدا کرده بودند و الگوسازی در آنها صورت نگرفته بود. این موضوع به خصوص در حوزه‌های بهره‌برداری از مراکز اقامتی و گردشگری کشور انجام شده و ما سعی کردیم که یک الگو و پایلوت جدید در سطح سرویس و خدماتی که مجموعه هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی ما دارد و به گردشگران ارائه می‌شود را در سال ۱۳۹۷ ارائه کنیم.

جیرفتی در ادامه بیان کرد: همچنین ما سعی کردیم باب برخی از فعالیت‌هایی را که برای بخش خصوصی و سایر گروه‌های هتلی و یا حتی شرکت‌های حوزه گردشگری خیلی مقرون به صرفه نیست و اجازه ورود آنها وجود ندارد را باز کنیم و به نوعی چالش‌ها و فرصت‌های آنها را شناسایی کرده و این دستاوردها را در اختیار سایر همکارانم در بخش‌های مختلف گردشگری کشور قرار دهیم. انشالله برای سال ۹۸ هم همین برنامه را ادامه داده و در حوزه توسعه زیرساخت‌ شرکت‌های تابعه و استانی خود فعال‌تر از سال گذشته عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته تمام تلاش خود را کرده‌ایم که در دو حوزه توسعه و سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های خود را قوی کرده و با توسعه سرویس‌ها دو حوزه قوی را برای بهره‌برداری فعالان گردشگری در سال ۹۸ ایجاد کنیم و به این صورت فعالیت شرکت‌های تابعه ما در استان‌های مختلف نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

جیرفتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: با توجه به این فعالیت‌ها به نظر می‌رسد سال ۹۸ سال پرکاری برای شرکت توسعه گردشگری ایران در حوزه ورود به کسب و کارهای نوین گردشگری باشد چراکه برهمین اساس به یکی از معاونت‌های شرکت ماموریت دادیم که به کسب‌وکارهای مبتنی بر گردشگری به ویژه در حوزه استارت‌آپی آنها ورود پیدا کند. به این ترتیب در سال جاری با استارت‌آپ‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی وارد مذاکره شده و اگر نیاز به سرمایه‌گذاری شرکت توسعه گردشگری و حتی ورود سازمان میراث فرهنگی باشد، از طریق کانال شرکت توسعه گردشگری ایران به آن ورود خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: بر همین اساس امیدواریم که امسال بتوانیم بیزینس‌های مختلف را در این حوزه به جامعه گردشگری ایران معرفی کنیم. به شخصه فکر می‌کنم سال ۹۸ هم برای شرکت توسعه گردشگری ایران و هم برای صنعت گردشگری کشور، سال شکوفایی رونق باشد. با توجه به این موضوع که اقتصاد کشور ما، نقش گردشگری را در خودش پررنگ‌تر می‌بیند، گردشگری در حال رفتن به سمتی است که در تولید ناخالص داخلی ما نقش ایفا کند و به نوعی سهم داشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی شرکت‌هایی همچون شرکت توسعه گردشگری ایران نیز حتما نقش‌آفرین‌تر و پررنگ‌تر حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز