خبرگزاری کار ایران

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۷۶

پاریس در شامگاه گذشته شاهد آتش‌سوزی عظیمی بود که بر اثر آن کلیسای نوتردام که از آن به عنوان نماد مسیحیت یاد می‌شود، سوخت.

به گزارش ایلنا، کلیسای نوتردام پاریس دوشنبه شب در شعله‌های آتش سوخت. حجم این آتش‌سوزی به قدری بود که در دقایق ابتدایی بخش مهمی از سقف کلیسا را دربرگرفت و دود عظیمی به ارتفاع چندین متر از آن به هوا برخاست.

بر اساس آخرین خبرها، منابع آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها تلاش برای مهارشعله‌های آتش که بخش عمده‌ای از ساختمان کلیسا را به خاکستر تبدیل کرد، گفتند که دو برج نمادین این کلیسا و اسکلت و چارچوب اصلی آن حفظ شده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فروریختن کامل بنا موفقت آمیز بود. گفته می‌شود که یک مامور آتش نشانی نیز در جریان مهار آتش‌سوزی به شدت مجروح شده است.

به گفته سخنگوی کلسیای نوتردام این آتش‌سوزی راس ساعت ۱۸ و پنجاه دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

آتش‌سوزی به تدریج وسعت بیشتری گرفت و تا حدی پیش رفت که عملا مهار آن در کوتاه مدت ممکن نشد. کارشناسان و صاحبنظران معماری بر این عقیده‌اند که خسارات وارد آمده به این بنای مشهور سبک معماری گوتیک که قدمتی ۸۵۰ ساله دارد بسیار سنگین است و برای مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده دست‌کم باید میلیون‌ها یورو هزینه کرد.

منابع خبری هنوز از علت اصلی آتش‌سوزی اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند این درحالی است که خبرگزاری فرانسه در دقایق ابتدایی این حادثه به نقل از سازمان آتش‌نشانی پاریس اعلام کرد؛ به نظر می‌آید آتش‌سوزی با عملیات نوسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط بوده است.

کاخ ریاست جمهوری الیزه نیز دقایقی پس از منتشر شدن خبر این آتش‌سوزی اعلام کرد که امانوئل ماکرون برای بررسی اوضاع از نزدیک به سوی محل حادثه حرکت کرده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به حادثه تاسف بار آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام خود را شریک احساسات یک ملت عنوان کرده و تصریح کرده است که با همه کاتولیک‌ها و مردم فرانسه احساس همدردی می‌کند.

امانوئل ماکرون در پیامی گفت: به مانند همه هموطنان از این حادثه غمگین است و آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام را به منزله سوختن بخشی از وجود همه مردم فرانسه می‌داند.

آن هیدالگو (شهردار پاریس) با انتشار توییتی نوشت: کلسیای نوتردام دستخوش آتش‌سوزی وحشتناکی شده است. ماموران آتش‌نشانی پاریس در تلاش هستند تا شعله‌های آتش را مهار کنند.

او در این پیام از کلیه شهروندان و بازدیدکنندگان خارجی خواسته است تا به حریم امنیتی ایجاد شده برای کنترل اوضاع و مهار آتش توجه جدی کنند.

واتیکان نیز در واکنش به این آتش‌سوزی در پیامی ضمن «غیرقابل باور» و «غمگین» توصیف کردن آتش‌سوزی در کلسیای نوتردام پاریس این بنای مهم مذهبی - تاریخی را «نماد مسیحیت» در فرانسه و کل جهان قلمداد کرد.

سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای عنوان کرد: اعلام می‌کنیم که در کنار همه کاتولیک‌های فرانسه و شهروندان پاریس هستیم و برای آتش‌نشانان و کلیه مامورانی که جهت مهار این وضعیت غم بار به سختی تلاش می‌کنند، دعا می‌کنیم.

اسقف اعظم پاریس نیز از کشیش‌های دیگر کلسیاها خواسته است به عنوانی حرکتی نمادین در واکنش به این حادثه تاسف بار ناقوس را به صدا درآوردند.

کلسیای نوتردام از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس محسوب می‌شود که سالانه بیش از ۱۳ میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جلب می‌کند.

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز