خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط ۱۹ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۷۸۳

با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان‌های چهارمحال و بختیاری و مرکزی ۱۹ قلم اشیای تاریخی کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت الهی (فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی) با اعلام خبر کشف و ضبط  ۱۹ قلم شیء مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی، افزود: یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه رصد و پایش جرائم علیه مواریث تاریخی - فرهنگی و به محض اطلاع از خبر واصله مبنی برنگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرکرد، با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه  موفق به شناسایی فرد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شد.

او افزود: تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه ضمن مراجعه به محل و دستگیری نامبرده، در بازرسی انجام شده از منزل وی تعداد ۸  قطعه اشیای تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه ۲ قبضه تپانچه دست سازکشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: همچنین در اقدامی مشابه از سوی یگان حفاظت استان مرکزی، به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص خرید و فروش اشیای تاریخی، اکیپ یگان حفاظت با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز قضایی، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۱۱ قلم شیء تاریخی مربوط به سده‌های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

سردار رحمت الهی خاطرنشان کرد: در این رابطه افراد دستگیرشده و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان  معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز