خبرگزاری کار ایران

سرقت کاشی‌های حمام روستای حسین آباد زواره متعلق به ۲۰ سال قبل است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۲۳

مدیر میراث فرهنگی شهرستان اردستان عنوان کرد: سرقت کاشی‌های حمام روستای حسین آباد از توابع شهر زواره در بخش شهرستان اردستان بر اساس نظر اعضای شورای روستا متعلق به پیش از ۲۰ سال قبل بوده و مالکان اجازه ثبت ملی این اثر را نداده‌اند.

به گزارش میراث ایلنا، مهدی مشهدی (مدیر میراث فرهنگی شهرستان اردستان) گفت: با توجه به درج خبری مبنی بر سرقت کاشی‌های ارزشمند حمام تاریخی روستای حسین آباد، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اردستان، بازدیدی از این حمام تاریخی به عمل آورد.

او همچنین افزود: با توجه به بررسی پرونده‌های بازدید قبلی از این حمام تاریخی و همچنین بازدید امروز از این حمام تاریخی و همچنین دیدار و گفتگو با اعضای شورای اسلامی روستای حسین آباد چنین نتیجه گیری شد که این روستای تاریخی از دو بخش تاریخی و جدید تشکیل شده و  بخش قابل توجهی از خانه‌های قدیمی این روستا از جمله این حمام تاریخی دارای مالک خصوصی است که سالیان متمادی است این بخش از روستا خالی از سکنه بوده و متاسفانه مالکان این خانه‌ها به ویژه این حمام قدیمی نه تنها تمایلی به ثبت این مجموعه‌ها ندارند، بلکه خودشان به مرور بخش‌هائی از مجموعه قدیمی روستا را نابود کرده‌اند.

مشهدی همچنین تاکید کرد: عکس‌های بازدیدهای قدیمی یگان حفاظت و همچنین گزارش‌های شورای روستا حاکی است که بخش‌هایی از کاشی‌های این حمام در طی دو دهه گذشته یا به مرور ریزش کرده یا تعمدا کنده شده است.

او همچنین تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان با عنایت به تلاش‌های گذشته خود هم اکنون نیز از آمادگی لازم جهت ثبت ملی بخش قدیمی روستا و همچنین حمام تاریخی روستای حسین آباد در صورت رضایت مالکین، برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز