خبرگزاری کار ایران

توضیحات موسسه همشهری درباره اخراج برخی کارکنانش:

هیچ کدام از نیروهای رسمی و قراردادی شرکت همشهری اخراج نشدند/ پایان کار 100 نیروی پیمانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۸۳

تنها با حدود ۳۰ نفر از نیروهای طرف قرارداد با بخش پیام همشهری و نیز حدود ۷۰ نفر از نیروهای شرکتی طرف قرارداد با شرکت حامیان تدبیر و توسعه در سال ۹۸ قرارداد منعقد نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  روابط عمومی روزنامه همشهری درباره انشتار خبرهایی پیرامون اخراج برخی خبرنگاران از این رسانه توضیحاتی را به شرح زیر منتشر کرد:

مشکلات اقتصادی که این روزها دامن مطبوعات را گرفته است و فشارهای سهمگین ناشی از آن بر پیکر جامعه مطبوعاتی اعم از صاحبان بنگاه‌ها و فعالان حوزه رسانه‌ای به ویژه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، امروز بر کمتر کسی پوشیده است.

 روزنامه همشهری نیز به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه مطبوعاتی کشور نیز از این شرایط مستثنا نیست. این موسسه در ماه‌های گذشته به دلیل افزایش چند برابری قیمت کاغذ و دیگر نهاده‌های روزنامه و کاهش درآمدهای ناشی از بحران اقتصادی و شرایط تحریم با تنگناهای زیادی دست و پنجه نرم کرده است. از سوی دیگر افزایش قابل توجه هزینه نیروی انسانی در سال‌های گذشته در حد بسیار بالاتر از استاندارد و نیاز این رسانه، این مشکل را حادتر کرده است.

در این مدت همشهری کوشیده است با ایجاد فضای همدلی و همراهی کارکنان خود و به ویژه خبرنگاران خدوم و زحمتکش، بخشی از مشکلات را پشت سربگذارد. با این حال مدیریت همشهری برای گذر از این دشواری‌ها، حفظ کیفیت روزنامه و ادامه فعالیت‌های خود در حوزه اطلاع رسانی ناگزیر به کاستن از برخی هزینه‌هاست.

اگرچه بخش اعظم برنامه‌ریزی همشهری برای خروج از این شرایط بر صرفه‌جویی در بخش‌هایی غیر از نیروی انسانی متمرکز بوده و در این مدت تلاش شده است تا نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه این برند خوش‌نام و معتبر از گزند تغییرات و تعدیل‌ها حفظ شود، با این حال شرایط به گونه‌ای است که تصمیم‌گیری درباره ادامه همکاری بخشی از پرسنل همکار با همشهری را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. از این رو پس از بررسی‌های فراوان که در ۱۸ ماه گذشته به عمل آمده است، هیات مدیره همشهری تصمیم گرفت از میان حدود ۱۳۰۰ نفر همکار مجموعه برای سال ۱۳۹۸  به همکاری با برخی از نیروهایی که در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی شهرداری با همشهری همکاری می‌کردند، خاتمه دهد.

به همین منظور کارگروهی نیز زیر نظر هیات مدیره تشکیل شد و نتیجه تصمیم این کارگروه دال بر عدم تمدید قرارداد با تعداد حدود ۷۰ نفر از ۳۰۰ نفر نیروی طرف قرارداد با شرکت حامیان تدبیر و توسعه و حدود ۳۰ نفر از همکاران بخش نیازمندی‌های همشهری در روزهای پایانی سال گذشته به اطلاع همکاران رسید. لیکن به دلیل اینکه تصمیم‌گیری در این خصوص در واپسین روزهای سال گذشته اتخاذ شده بود، اطلاع‌رسانی به همه همکاران در ایام تعطیلات میسر نشد و از این رو ناهماهنگی‌هایی در روز نخست آغاز به کار در سال جدید به وجود آمد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که به همکاری با هیچ کدام از نیروهای رسمی و قراردادی شرکت همشهری خاتمه داده نشده است و تنها با حدود ۳۰ نفر از نیروهای طرف قرارداد با بخش پیام همشهری و نیز  تعداد حدود ۷۰ نفر  از نیروهای شرکتی طرف قرارداد با شرکت حامیان تدبیر و توسعه در سال ۹۸ قرارداد منعقد نشده است که این تعداد بسیار پایین‌تر از رقم تخمینی برخی افراد و رسانه‌هاست و از این تعداد کمتر از یک سوم آنها خبرنگار هستند که در مقایسه با پرسنل همشهری رقم اندکی است.

افراد یاد شده همه مطالبات خود را دریافت کرده‌اند با این حال همشهری وظیفه اخلاقی خود می‌داند که پیگیر استفاده این همکاران سابق از برخی تسهیلات و امکاناتی که قانون برای آنها وضع کرده است باشد و امیدواریم پس از گذر از شرایط دشوار کنونی، بتوان مجددا از خدمات این عزیزان استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز