خبرگزاری کار ایران

اجرای مجدد اُپرای عروسکی «عشق»

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۵۲

اُپرای عروسکی «عشق» دهمین اثر از گروه اپرای عروسکی آران به سرپرستی، نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور از یکشنبه ۲۵ فروردین الی ۶ اردیبهشت در سالن فردوسی ساعت ۱۹:۳۰ اجراهای عموم خود را مجدد در قالب برنامه رپرتوارآغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، اپرای عروسکی «عشق» براساس داستان شیخ صنعان عطار نیشابوری، از یکشنبه شب مورخ ۲۵ فروردین در تالار فردوسی اجراهای عموم خود را مجدداً در قالب رپرتوار آغاز و به‌مدت ۱۲ اجرا روی صحنه می‌رود.

همچنین پیش فروش اینترنتی این اپرا از امروز دوشنبه مورخ ۱۹ فروردین ساعت ۱۴ روی سایت تیوال آغاز می‌شود و علاقه‌مندان برای تماشای اپرای عروسکی عشق می‌توانند از ۲۵ فروردین هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به تالار فردوسی بنیاد رودکی مراجعه و برای رزرو و تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

شورای کریمی آهنگساز و آواگرانی چون، داوود آزاد، روشنک کی منش، رهام خورشیدوند، سینا سازگاری، محمدرضا موسوی وحسین پیر حیاتی و بیش از چهارده آواگر دیگر نقش‌های متعدد این اپرا را ایفا کرده و علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، قاسم رحمتی دستیاران این اپرا هستند و گروه سی نفره بازی‌دهندگان و صحنه‌یاران این اثر سرشار از تنوع صحنه‌ها و آواهای غربی و شرقی، متناسب با جغرافیای اتفاقات را به اجرا در می‌آورند.

گروه تئاتر عروسکی آران به دعوت جشنواره «سیبی یو» رومانی، اپرای عروسکی «خیام» را در این جشنواره اجرا خواهد کرد پیش از این نیز این گروه در تور اجراهای داخلی و خارجی خود در شیراز، مشهد، گرگان، بابل و... رم، دبی، شارل له ویل مه زیه فرانسه، کراکوی لهستان، پراگ جمهوری چک، تفلیس گرجستان و... اپراهای خود را اجرا و برنامه اجرائی خود را در تهران متوقف و پس از برگشتن به ایران آن را از سر می‌گیرد. از این‌رو در خرداد ماه و تیرماه پس از اجرای خیام اجرایی نخواهد داشت و پس از بازگشت از سفر برنامه اجراهای تناوبی (رپرتوار) خود را از سر خواهد گرفت. گروه تئاتر عروسکی آران در سال ۱۳۹۸ و پس از ۱۵ سال فعالیت و براساس یک برنامه بلند مدت در زادروز شاعران بلند آوازه ایران‌زمین آثاری از آنان یا روایتی از زندگی قلل  شعر و اندیشه ایرانی: فردوسی، سعدی، مولوی، حافظ و خیام را به اجرا در خواهد آورد.

جالب اینکه در میان ۱۰ اپرای عروسکی این گروه دو اثر به‌نام حضرت حافظ وجود دارد و در سال ۱۳۹۸ حافظ به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی امیر  پورخلجی را رونمایی خواهد کرد.

بهروز غریب‌پور در این باره می‌گوید: پیش از این مرسوم بود که در رثای این بزرگان مجالسی بر پا بشود و با یک رشته سخنرانی ارزش و اهمیت این بزرگان را به اثبات برسانند و این نخستین‌بار در تاریخ هنر تئاتر ایران است که آثار دراماتیک این بزرگان را به مخاطبان ایرانی عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز