خبرگزاری کار ایران

میراث و گردشگری کرمانشاه بعد از سیل؛

بناهای تاریخی شاخص کرمانشاه بر اثر سیل آسیب ندید/ خسارت ۱۲ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۸۷

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم بناهای تاریخی شاخص کرمانشاه در بارندگی‌های شدید اخیر دچار خسارت نشدند.

به گزارش ایلنا، امید قادری (مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه) اظهار داشتت: از آنجا که از وقوع سیل مطلع و از جریانش آگاه بودیم تلاش کردیم که میزان خسارت به آثار تاریخی را کاهش دهیم.

او ادامه داد: کلیه کارکنان میراث فرهنگی در سراسر استان به صورت آماده باش درآمده، به‌ خصوص یگان حفاظت سازمان نیز تمام تلاش خود را به ‌کار گرفت تا میزان خسارت و تخریب را کاهش دهد.

وی به خسارت حدود ۱۲ میلیارد تومانی به زیرساخت های گردشگری در این استان اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از خسات‌ها مربوط به زیر ساخت‌های گردشگری و مسیرهای دسترسی به سراب‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی بوده است.

قادری ادامه داد: به برخی از آثار تاریخی این استان نیز خسارت‌های جزئی وارد شده که بیشتر به دلیل نفوذ رطوبت و فرو ریختگی سقف بوده که با ایجاد آرامش جوی مرمت خواهند شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه پل تاریخی کوچه با وجود آنکه در مرکز سیل قرار داشت اما آسیب جدی ندید، ادامه داد: تلاش کردیم تا آثار باستانی استان آسیب کمتری ببیند و پل تاریخی چهر با اینکه در مرکز سیل بیستون قرار داشت، تخریب جدی ندید اما با این‌حال صدماتی را در این بناها شاهد بودیم که به ‌دلیل رطوبت ایجاد شده بود؛ به همین دلیل برای استحکام‌ بخشی باید تعمیرات اساسی بر روی آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای بناهای تاریخی انجام شود، تصریح کرد: سازه‌های قدیمی به دلیل ماهیت و مصالحی که استفاده شده در معرض خطر هستند و باید تدابیر لازم برای استحکام آن‌ها و کاهش خسارت‌های ناشی از آن انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز