خبرگزاری کار ایران

برگزاری تورهای طبس‌گردی در استان خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۷۹

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس از برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه از جاذبه‌های این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول بهبهانی (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس) با اشاره به برنامه‌های شاخص شهرستان طبس در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه از سردرب باغ تاریخی گلشن به مقصد جاذبه های گردشگری کال جنی، منطقه نمونه آب گرم مرتضی علی (ع) و کویر اصفهک و حلوان از مهم‌ترین برنامه های میراث فرهنگی شهرستان طبس در این ایام است.

او با بیان اینکه نمایشگاه معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در سردرب باغ تاریخی گلشن نیز برپا شده است، افزود: همچنین ۳۰ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، پوستر و کارت پستال جهت توزیع در مبادی ورودی شهرستان به چاپ رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس ادامه داد: نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر و جایگاه‌های سوخت در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری در محل باغ تاریخی گلشن جهت راهنمایی مسافرین و نظافت و آماده سازی اماکن تاریخی از دیگر برنامه‌های مهم شهرستان طبس است.

او با اشاره به اینکه دو سیاه چادر عشایری جهت معرفی فرهنگ آداب و رسوم، آیین‌ها، صنایع دستی، غذاها و شیرینی‌های سنتی برپا شده است، گفت: ۲۸ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی نیز در محل باغ تاریخی گلشن برپا شده است.

بهبهانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شهرستان طبس بازدید داشته‌اند، عنوان کرد: همچنین طی سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر در سراهای اقامتی شهرستان از قبیل هتل‌ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، زائرسراها، کمپ‌های موقت و خانه مسافرها اقامت داشته‌اند.

او ادامه داد: میانگین میزان ماندگاری مسافرین طی سال گذشته از دو شب تجاوز کرده بود که امیدواریم امسال نیز افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز