خبرگزاری کار ایران

طهمورث ساجدی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۲۹

طهمورث ساجدی، زبانشناس و استاد زبان و ادبیات فرانسه، شب گذشته درگذشت.

به گزارش ایلنا، طهمورث ساجدی، زبانشناس و استاد زبان و ادبیات فرانسه، شب گذشته درگذشت.

این استاد زبان متولد سال ۱۳۳۰ در انزلی بود و در دانشگاه پل والری شهر «مون پلیه» فرانسه در رشته زبان و ادبیات فرانسه تحصیل کرده و دکترای خود را در رشته ادبیات تطبیقی در سال ۱۳۶۶ به پایان برده بود.

مرکز فرهنگی شهر کتاب نیز در این‌باره نوشته است: دکتر طهمورث ساجدی عضو گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران و پژوهشگری پرتلاش در عرصه ایرانشناسی و ادبیات تطبیقی از میان ما رفت. مرگی نابهنگام و باورنکردنی. او سال‌ها به بررسی زندگی و آثار ایرانشناسان پرداخت و مقالات او در دانشنامه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان درباره ایرانشناسان منبع و ماخذ ارزشمندی در این حوزه است. با مرحوم رضا سیدحسینی و ابوالحسن نجفی دوست و همکار بود و در باب ادبیات تطبیقی همکاری داشت. با استاد احمد سمیعی گیلانی و استاد محمد روشن همشهری بود و مصاحبت و همکاری صمیمانه داشت.

ادبیات تطبیقی تا نقد ادبی، ادبیات تطبیقی، ایران شناسی و خاور شناسی، تاریخ ایرانشناسی در فرانسه تحلیلی از دستاوردهای پژوهشی تا سالهای اخیر و مواردی از این دست از جمله آثار طهمورث ساجدی به شمار می‌آید.

گفتنی است ساجدی از اوایل دهه ۸۰ در گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران مشغول تدریس بود و با ایرانشناسان و انجمن ادبیات تطبیقی ایران همکاری می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز