خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس برای بیست هزار دانش‌آموز گچسارانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۶۲

پانزدهمین دوره جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با همکاری خانه سینما، سپاه، آموزش و پرورش، صداوسیما در گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه برگزاری جشنواره‌های شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس با محوریت  مناطق محروم و آسیب‌دیده در کشور، پانزدهمین دوره این جشنواره به مدت دو هفته در شهرستان گچساران و دهستان‌های امامزاده جعفر(ع)، دیل، خیرآباد، لیشتر و روستاهای تابعه برگزار شد که در مجموع بیش از بیست هزار دانش‌آموز و معلمین آنان از این برنامه‌ها به صورت کاملا رایگان استفاده کردند.

هدف از برگزاری این جشنواره‌های خودجوش و مردمی که با همکاری هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و جانبازان دفاع مقدس درحال انجام است، ایجاد نشاط و بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مقوله وطن‌دوستی، صلح و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام بدور از کلیشه‌های رایج رسمی و بدور از هرگونه سخنرانی و فعالیت‌های صرفا مسئول محور قبلی می‌باشد.

در این جشنواره به تمامی دانش‌آموزان روستایی شرکت‌کننده، هدایایی همچون اسباب بازی، کتاب، نوشت‌افزار، جانمازهای بسیار زیبای طراحی شده توسط تیم جشنواره (اختصاصی کودکان و نوجوانان) اهدا می‌شد.

 فیلمبرداری هوایی از مناطق بکر طبیعی و منازل و نمایش آن در شروع هر سانس برای دانش‌آموزان همان منطقه با هدف  شناخت بیشتر از زیبایی‌های ناشناخته هر روستا از جمله برنامه‌هایی بود که انجام شد.

از هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توان از شبنم مقدمی، مالک سراج ( بازیگر ) و بهزاد کریمی (استاد شعبده بازی) نام برد. این ابتکار اجرای جشنواره‌های شاد همراه با حفظ ارزش‌های مشترک فرهنگی برای دانش‌آموزان توسط شهید مدافع حریم و حرم سعید سیاح طاهری ایجاد و تاکنون با مساعدت بی‌چشمداشت هنرمندان و جانبازان دوره دفاع مقدس به پانزدهمین دوره خود رسیده است.

 دستگاه‌هایی همچون خانه سینما، سپاه فتح استان کهگیلویه و سپاه ناحیه گچساران، آموزش و پرورش استان و شهرستان گچساران، شرکت ملی نفت ناحیه گچساران، صداوسیمای مرکز دنا، معاونت سیمای استانها، وزارت ارشاد، شهرداری، فرمانداری و دهیاری‌های مربوطه، حوزه هنری استان، دانشکده سینما و تاتر دانشگاه هنر تهران، معاونت سینمایی کشور، انتشارات سوره مهر، صندوق اعتباری هنرمندان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همیاری این جشنواره شتافتند.

برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس برای بیست هزار دانش‌آموز گچسارانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز