خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه کتاب در حوزه باستان‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۱۱

سه کتاب باستان‌شناسی که توسط مرکز فرهنگی پژوهشگاه به چاپ رسیده، در حاشیه برگزاری شانزدهمین گردهمایی باستان‌شناسی ایران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، «تاریخ معماری ایران»، «کاوش‌های باستان‌شناسی در گورستان تُل چگاسفلی» و «مجموعه مقالات شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران» کتاب‌های رونمایی شده در این مراسم بودند.

کتاب «تاریخ معماری ایران» نوشته ولفرام کلایس، ترجمه سامان خلج به ارائه اطلاعات معماری جامع در مورد اولین بناهای بشری ایران باستان در بازه زمانی هزاره‌های هفتم – ششم پیش از میلاد تا ورود اسلام در قرن هفتم میلادی تا عصر حاضر می‌پردازد.

در کتاب «کاوش‌های باستان‌شناسی در گورستان تُل چگاسفلی؛ فصل اول ۱۳۹۴ پروژه پیش از تاریخی زهره» عباس مقدم نویسنده، به بیان معرفی این محوطه، نتایج بررسی‌ها، حفاظت و مرمت در حین کاوش، یافته‌ها، انسان شناسی زیستی بقایای انسانی، مطالعات دی .ان .ای و ... در فصول مختلف پرداخته است.

«مجموعه مقالات کوتاه سال ۱۳۹۶ شانزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران» مشتمل بر بیش از ۱۰۰مقاله کوتاه، گزارشی از فعالیت‌های باستان شناسان در سال ۹۶در محوطه‌های باستانی کشور است.

شانزدهمین گردهمایی باستان شناسی ایران با حضور باستان شناسان، متخصصین این حوزه، دانشگاهیان و علاقمندان توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز